Re: Plyta PCI nie PCI ?

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 11 Apr 1996 - 13:16:57 MET DST

On Thu, 11 Apr 1996, Lukasz Jozwinski IZI I wrote:

> Mam problem z plyta i kartami PCI. Plyte kupilem dawno (07.95),
> jest to mieszanka 2VLB,2ISA,4PCI i nie mialem karty PCI. Ostatnio
> probowalem zainstalowac tam, grafike na PCI i nagle zdziwienie.
> Wlozylem karte S3-868 (Expert color ??) i po wlaczeniu z peceta
> wydobywaly sie tylko jakies piski. Zamienilam sie z kolesiem na karty
> - dal mi tez S3-868 ale innej firmy - i znow to samo. Podczas tych
> prob komputer nie startowal (nic na ekranie a HDD tylko sie krecil).

Te piski to informacja ze komputer nie moze wykryc karty graficznej.

> Zmienilem z ciekawosci w BIOS'ie ustawienie Video primary z VGA/EGA
> na Absent i wtedy komputer sie zbootowal chociaz na ekranie nic sie
> nie pojawilo (monitor nie wlaczyl sie ze Stand by).
> Albo ta plyta jest zla, albo ja jestem lamerem i nie wiem jak sie na
> niej uruchamia karty PCI.
> Zeby bylo smieszniej dwa tygodnie temu koles (inny) zamienil sie ze
> mna na moja karte ISA (Cirrus) na S3-868 bo mial jakies konflikty z
> kontrolerem SCSI. Ta karta dzialala bez zarzutow bez zadnego
> mieszania w BIOS'ie czy gdzie kolwiek indziej.

Zeby bylo jeszcze smieszniej to karta jest w porzadku ( dziala u kolegi )
a wina lezy w Twojej plycie glownej. JA mialem nieco innym problem -
plyta LB Shuttle z AMI Bios zamontowana w jednej obudowie dzialala ez
problemow, natomiast w drugiej - nie widziala karty grafiki...
niewytlumaczalne zjawisko...

> [...]
> graficznej pokazuja sie przez 3 ms (? - nie da sie nic przeczytac) -
> gdy uzywam mego Cirrusa ISA - a gdy uzywalem S3 tego ktory dzialal
> bez zarzutow to wszystko bylo OK. Info karty bylo ze 2s.
> Nie wiem co o tym myslec, ale jak sie zdenerwuje to wepchne ta
> plyte glowna sprzedawcy do gardla (o on sie udusi), wiec jesli
> mozecie to pomozcie (przynajmniej sprzedawcy - choc niech ma na co
> zasluzyl).
> Plyta ta nazywa sie VIP 486 Motherboard i ma Ami BIOS w okienkach
> (ten "BIOS" to kila - ma 3 opcje na krzyz).

Info karty Cirrus pojawia sie na bardzo krotki okres czasu i to nie jest
zaden blad ( u mnie tez tak bylo i nic sie nie dalo przeczytac ),
natomiast karty S3 "trzymaja" ekran przez pewien czas wyswietlajac
sygnature karty.
Sprobuj wymienic plyte na "pelny" PCI i sprawdz czy wszystko jest w
porzadku bo szkoda takiej dobrej kartyt grafiki...

                                                Jurand