PMMail [Bylo: UltiMail/2]

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Thu 11 Apr 1996 - 03:28:03 MET DST

On Wed, 10 Apr 1996 22:56:23 +0200 you wrote:

> Zamien to na PMMail... Miodzio. Az zarejestrowalem.

Miodzio to chyba tylko w porownaniu z UltiMail.
Tak naprawde to po poczatkowej uldze (tzn. po pozbyciu sie UltiMaila)
PMMail tez niezle wkur....
Uwazam ze to niezly programik dla ludzi ktorzy otrzymuja 10 maili dziennie
i nie prowadza archiwum.
Ja go wciaz jeszcze uzywam wylacznie dlatego ze aby przejsc na inny musze
sobie napisac program do konwersji, a wciaz nie mam czasu. Wolalbym starego
poczciwego Elm'a, ze wzgledu na jego pewnosc dzialania i rozbudowany system
filtrow oraz zapewnienie sobie kompatybilnosci z Linux'em (teraz jestem
zmuszony nie sciagac poczty kiedy siedze pod Linux'em)

Stwierdzam nastepujace wady:
1. Sypie sie (trzeba recznie archiwizowac plik z filtrami,
   bo jak sie sypnie to trzeba wprowadzac od nowa recznie -
   u mnie jest to 150 filtrow, czyli straaaasznie duzo glupiej
   roboty przy ktorej latwo sie pomylic)
   Sypia sie czasem rowniez pliki .bag - czyli indexy do folderow,
   na ogol wtedy folder sie po prostu zeruje, mimo iz w odpowiedniej
   directory na dysku - cala poczta jest. Nie ma programu do
   odtwarzania .bag'ow
2. Sortowanie pada regularnie przy wiekszej ilosci plikow
   w sortowanym folderze (wywala sie caly PMMail z bledem dostepu
   do pamieci chronionej przez system)
3. Filtry prymitywne: wylacznie na polach From, To i Reply-to.
   To zdecydowanie nie wystarcza, zwlaszcza ze wielu ludzi ma
   nieprzyjemny zwyczaj odpowiadania na postingi z mailing list
   dajac w 'To:' autora ktoremu sie odpowiada a w 'Cc:' adres listy.
   Jesli juz ktos chce byc tak nadmiernie uprzejmy (naprawde
   nadmiernie bo jedyny skutek to otrzymanie dwukrotnie tego samego
   maila) i wyslac odpowiedz rowniez autorowi bezposrednio, to powinien
   jego umieszczac w 'Cc: a liste w 'To:'. Wiele mailing list daloby
   sie rozpoznac po polach typu 'Sender:', 'Errors-to:' czy cos w tym
   rodzaju, ale niestety PMMail nie pozwala na budowanie takich filtrow.
4. Jednopoziomowa struktura folderow. Ja mam 103 foldery w tej chwili -
   niech szlag trafi jak to sie fajnie obsluguje.
5. Edytor zbyt prymitywny. Grube braki (np. brak mozliwosci wyszukiwania
   wzorca w tekscie) i male buraki (nacisnij np. Ctrl-Y, do ktorego
   np. ja jestem przyzwyczajony jako delete-line, i sprobuj z tego wyjsc
   nie wstawiajac adresu)
6. Brak mozliwosci wyszukiwania maili nie tylko po tekscie ale chocby
   po wyswietlanych polach (tzn. From, date, Time, Subject). Zeby ulatwic
   sobie wyszukiwanie np. stworzyc namiastke threaded-reader'a trzeba
   posortowac folder w/g subject'ow, a wtedy oczywiscie sortowanie pada.

Moglbym tak jeszcze kontynuowac, ale to chyba zaczyna byc nudne.
Jedyna pocieszajaca wiadomosc: na 15tego biezacego miesiaca jest
zapowiedziana nowa wersja ktora ma nie tylko usunac wszystkie te braki
i buraki, ale i dodac cala mase nowych features, czyniac z PMMail'a
najlepszy program pocztowy pod OS/2.
Zobaczymy.
Jesli obietnice sie spelnia - zarejestruje i ja.
Jesli nie to MR/2 ICE w wersji 99u zaczyna byc niezly (wreszcie sa filtry)

Grego