Re: MSSP_PL.LEX w Word 7.0

Autor: Michal Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net)
Data: Wed 10 Apr 1996 - 15:41:08 MET DST

Marcin Jackowski wrote:

> Zainstalowalem sobie Word'a 7.0 ( wersje polska ).
> Wszystko chodzilo git i w ogole dobrze <-- chodzi mi o sprawdzanie pisowni.
> Postanowilem zainstalowac sobie Acces 7.0 ( wersja angielska )
> I tu pojawil sie dziwny problem .....
> Otoz Word po zainstalowaniu Accesa przy sprawdzaniu pisowni stwierdza cos
> w tym stylu : "Nie moge otworzyc MSSP_PL.LEX jesli aktualnym uzywanym jezykiem
> jest jezyk polski."
> O CO TU CHODZI ???
> [...]

Ja tu juz przerobilem u siebie. Narzedzia do kontroli pisowni
sa wspolne dla roznych oficowych programow. Informacje o nich
zostaja wpisane do baz konfiguracyjnych i przy poszukiwaniu
plikow slownika, ms office sprawdza jaki jezyk jest zdefiniowany w danym
fragmencie i przeszukuje bazy reg w celu znalezienia odpowiedniego dlla i pliku lex.

Jednak MS popelnil blad polegajacy na tym, ze wszystkie anglojezyczne programy MS
modyfikuja nieprawidlowo wpisy dotyczace innych jezykow niz angielski wstawiajac tam
odwolanie do angielskiego DLLa. Ten zupelnie nie potrafi poradzic sobie z plikiem polskich
regul pisowni i dlatego tez pojawia sie blad, ze pliku nie mozna otworzyc, nawet jesli
faktycznie on tam jest.

Jak to naprawic:
odpalic regedita i poprawic, ale w tej chwili nie powiem niestety co konkretnie,
bo musialbym zrobic krzywde Linuxowi (shutdown). Z tego co pamietam, to nie bylo
zbyt trudne zorientowac sie, gdzie sa bledy.

Michal

--
********     MEMBER OF THE INTERNATIONAL PROGRAMMERS GUILD    ********
WWW: http://www.pdi.lodz.pl/~mimo   tel: Int. Acc. Code + 48 42 148340