Re: karta telewizyjna na PC ?

Autor: Jurek (laskaje_at_ctrvax.vanderbilt.edu)
Data: Thu 04 Apr 1996 - 20:14:53 MET DST

ziemek_at_druid.if.uj.edu.pl (Ziemowit Buczynski) wrote:

>ani tez u zrodel producent nie zjaknal sie na temat drobiazgu ktory
>jest dosyc istotny z naszego punktu widzenia. Mianowicie standard PAL
>wykorzystywany tuner w VideoGalaxy nie jest polskim PALem. Problem
>polega na odleglosci fonii od wizji. Roznica drobnego 1MHz. Efekt taki
>ze albo ogladasz obraz, albo sluchasz dzwieku czyli klasyczny problem:
>albo rybki, albo akwarium!

A nie da sie przypadkiem tego tunera przerobic na podwojna fonie? Albo
co najmniej na polska?

Takie przerobki telewizorow nie stanowia problemu (sam musialem
przerobic Sony przywiezony z Niemiec) i nie kosztuja zbyt wiele
(ponizej 100 PLN w nietypowych przypadkach). Przerobka sprowadza sie
do dodania drugiej pary filtrow w dekoderze FM fonii.

Nie wydaje mi sie, zeby czesc analogowa takiego tunera roznila sie
specjalnie od typowego. Ciekawe kawalki zaczynaja sie dalej, gdzie
fonia i wizja sa juz zdekodowane ;)

Jurek