Re: RISC 21064 (OSF/1 a Linux...)

Autor: Jurek (laskaje_at_ctrvax.vanderbilt.edu)
Data: Thu 04 Apr 1996 - 02:30:31 MET DST

lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) wrote:

>Raphael Posmyk (raphael.posmyk_at_hamburg.netsurf.de) wrote:
>: [ a propos dyskusji nad komercyjnymi i darmowymi rdbms..]
>: Dlaczego kazdy, ktory szuka bazy danych laduje automatycznie
>: wlasnie przy takich nazwach. Dlaczego nikt nie zada sobie trudu
>: przetestowania takiego czy innego produktu. Dlaczego nikt nie zadaje
>: sobie pytania: czy ja rzeczywiscie potrzebuje niezawodnosc za 20 kDM
>: na maszynie za drugie 20 kDM w celu prowadzenia hurtowni rzeczy
>: uzywanych ?

>Bo sprawdzenie czy dany produkt jest dobry bedzie Cie kosztowac 20kDM. W
> [...]

Ja mysle, ze do hurtowni nikt Oracla nie kupuje. Tym bardziej, ze
koszt jest sporo wyzszy niz 20 k DM. Duza instalacja kosztuje tak z 10
razy wiecej. A male rzeczywiscie mozna zrobic na byle czym, i nie
warto (w tej dyskusji) sie nimi zajmowac.

Z moich doswiadczen wynika, ze w takich (duzych) instalacjach koszt
oprogramowania nie jest najwyzsza pozycja. Najdrozej kosztuje samo
wdrozenie i adaptacja systemu do unikalnych potrzeb uzytkownika. A juz
w przypadku systemu pisanego na zamowienie na pewno warto zaplacic za
jak najlepsze narzedzia aby ograniczyc koszt tworzenia i testowania
systemu.

Inna sprawa, ze zawsze z daleka system wyglada lepiej niz z bliska.
Oracle nie jest tu wyjatkiem. Support uprawia spychotechnike pierwszej
wody a gdy po wprowadzeniu polskiej wersji okazalo sie ze nie da sie
wprowadzic pazdziernika w tekstowym formacie daty przez rok (!)
odpowiadali z niezmaconym spokojem, ze pracuja nad tym ;)

Jurek