Re: szkic/plan mieszkania

Autor: Dariusz Torun (polishemb_at_dial.eunet.ch)
Data: Thu 04 Apr 1996 - 00:24:26 MET DST

At 17:55 3.04.96 +0200, you wrote:
>Maciej Czapkiewicz (czapkiew_at_uci.agh.edu.pl) wrote:
>: : >Chcialbym narysowac sobie plan mojego mieszkania, tak aby nastepnie
>: : >,,pomanewrowac sobie'' troche umeblowaniem.
>: [...]
>: Ale to powinno byc takie typu VR, takie doomowate, a nie 2D rzut z gory.
>: Ostatnio mialem przemeblowanie, zona powiedziala ze wszystko dokladnie
>: rozplanowla, a jak juz przytargalem te ciezka garderobe to sie okazalo
>: ze "zweza optycznie pokoj" no i zaczelo sie bieganie z segmentami
>: po mieszkaniu i przymierzanie. [..]

> [...]

Czesc,
to ja ruszylem ten temat, wiec:

- tks, Grego za odzew i za namiar na home25 /Michale Z., tez tks /

- wlasnie zakonczylem ,,zabawe'' z tym home25 - to, niestety, nie jest to.
Faktycznie fajne, ale malo praktyczne.
W naszych realiach musi toto dawac skalarne wielkosci mebli /i , oprocz
biblioteki
typowych sprzetow, dawac takze mozliwosc wstawienia ,,swego'' mebla/.
To plan minimum.

- Natomiast plan max. to opisal wyzej Maciej; pseudo-VR byloby OK,
ale pochodzenie po pokojach /jak w doomie/ chyba jest poza naszym zasiegiem.
Okulary i helm VR, w roku obecnym, Jarku, jeszcze odpuszczamy ;-)

Wiec pytanie ,,zlotego srodka'' brzmi :
3D Studio czy moze Corel albo ACad ???
a moze DrafixCAD, cos z Adobe,a moze Micrografx Designer ???
A ktos jeszcze pisal o Plan Floor ???

Szukajmy dalej, czegos z perspektywa / wystarczy rzut oka pod roznym katem/,
no i zeby jednak gdzies byla biblioteczka gotowych elementow ?
No i zeby dalo sie zrobic /plan na wlasny uzytek/ w dwa/trzy wieczory.
hej,
Darek
PS.
Zakladam, ze o legalnosci oprogramowania tym razem nie bedziemy pisac.

              Dariusz Torun - Berno - Szwajcaria
                    Lubie <|;-{)) .... mile zlego poczatki.