Re: VB

Autor: Piotr Manturzyk (gandalf_at_mailserv.rz.fh-merseburg.de)
Data: Wed 03 Apr 1996 - 23:09:09 MET DST

Andrzej J. Piotrowski wrote:

> Mam VB 4.0 i w pewnym programie (w przycisku1) chciaebym zadeklarowac
> zmienna tablicowa. Musze do tego uzyc funkcji ReDim, poniewaz przy
> deklaracji, jako liczbe pozycji w zmiennej uzywam innej, wczesniej
> wyliczonej zmiennej. Nastepnie chce uzyc omowiona zmienna tablicowa w
> drugim przycisku i wtedy wyskakuje kwiatek: Nie mam zadeklarowanej
> tej zmiennej tablicowej jako globalna. Help!!!
>
> Lech Wiktor Piotrowskihi!
Trudno jest ostatnio wylowic sensowny list z tej kupy smieci, jaka trafia na
liste. Nie czytam regularnie tylko moze raz na tydzien i wlosy mi sie prostuja,
jak czytam o wyzszosci win nad warp albo linux. mialem zainstalowane wszystkie
trzy i wiem czym sie roznia. i jeszcze jedno - mam 25.5 lat i nie chce nikogo
obrazac. i jeszcze jedno: mam win95 - nie chwale, ale tez nie narzekam.

a teraz do rzeczy:

to co robisz jest ok.
ale cokolwiek zadeklarujesz w procedurze jekiegokolwiek controla, to jest wazne tylko
w obrebie tej procedury. Hilfe: zadeklaruj tablice w sekcji general declarations na
formie (jezeli w projekcie jest tylko jedna) albo w module jako Global (a nie Dim)
(wtedy masz dostep na te zmienne i tablice w kazdej formie i w kazdej procedurze).
Ja programuje (troche dla pieniedzy i troche wiecej dla satysfakcji) w VB3pro, ale w
VB4 jest tak samo. Jestem pewny, bo bawilem sie kiedys wersja beta.

jak masz jeszcze jakies problemy to mailuj - chetnie pomoge w miare swojego doswiadczenia.

na pececie padly kiedys propozycje zalozenia osobnej listy dla VB, ale na tym sie konczylo.
szkoda. musze kiedys poszukac po niemieckich newsach (a za pol roku takze na angielskich)

zycze wesolego jajka!

gandalf

| Life ist beautiful, but full of zasadzkas. |