Re: Pentium i czestotliwosci

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Wed 03 Apr 1996 - 15:43:09 MET DST

> Dziekuję za odpowiedŸ. A swojš drogš dlaczego Intel zaprzestał
> produkcji p90 - słyszałem, że ze względu na taktowanie zegarem 60
> MHz.

Intel ma zamiar zaprzestawac produkcji wszystkich procesorow Pentium z
zewnetrzna czestotliwoscia 60 MHz ze wzgledu na mala roznice w cenie (do 66) i
kiepski wspolczynnik cena/wydajnosc. Np. totalna beznadzieja jest roznica w
wydajnosci systemu z P-133 i P-150 a roznica w cenia prawie $150 (end-user)!
W tym wypadku lepiej doplacic do P-166 i widziec/czuc moc. Wada jest to, ze
nalezy uzywac drozszych SIMMow o czasie dostepu 60ns przy szynie z 66MHz ale
za to PCI chodzi na 33MHz a nie na 30MHz.

Piotrek
piotrs_at_tch.waw.pl