Re: Nowy GUS P&P - ktos juz mial z nim do czynienia?

Autor: Artur Handke (handke_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 03 Apr 1996 - 11:22:43 MET DST

Jeff W. (stkolodz_at_cyf-kr.edu.pl) wrote:
: Mam ochote na GUS-a, ale nie wiem czy kupowac starego MAX-a
: skoro jeszcze sa dostepne czy czekac na nowego P&P.

: Na gieldzie ani w zadnej firmie nie znalazlem jeszcze tej nowej karty.
: Wg informacji producenta prezentuje sie zachecajaco, ale pieron wie
: jak jest naprawde i czy programy ktore maja support do starego GUS-a
: beda z tym chodzic bez problemow.

: Jak ktos juz mial 'to' w rekach i slyszal jak to chodzi to prosze o
: kontakt.

: Janusz

Mialem okzje przez jakis czas pobawic sie ta karta. Sa dwie wersje
GUS'a PnP - Pro i zwykla. Pro od zwyklej rozni sie tylko tym ze ma
mikrofon i juz wbudowane 512 kB RAM. Karty te maja dwa tryby
dzialania: pod Windowsami (95) pracuja w swoim trybie i w DOSie
pracuja w trybie standardowego GUS. Aby karty mozna bylo odpalic w
trybie zwyklego GUSa musza miec zainstalowana pamiec RAM.
Normalnie karta kozysta z 1MB ROMu w ktorym ma zkompresowane probki
instrumentow. Obie karty posiadaja takze procesor dzwiekowy (nie pamietam w
tej chwili ktory). Kazda z nich ma mozliwosc rozszezenia pamieci RAM o
dodatkowe 8MB (czyli zwykly moze miec max. 8MB a Pro 8.5 MB). Co wg
mnie jest bardzo wazne, pamiec RAM rozszerza sie zwyklymi SIMMami. Ma
sie do tego 2 banki po 2 SIMMy kazdy.
Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu nie mialem zadnych problemow z instalacja
karty. Po wsadzeniu karty i odpaleniu komputera, Win95 rozpoznaly poprawnie
karte i poprosily o dyskietyki instalacyjne (pierwszy raz widzialem poprawnie
dzialajace PnP). Brzmienie karty (w trybie PnP) jest praktycznie identyczne
jak GUS MAX (prawdopodobnie ma te same probki). Nie mialem jednak okazji
sprawdzenia karty w DOSie, lecz z tego co wiem podobno pracuje bez
zarzutow.

Artur ;)
handke_at_galaxy.uci.agh.edu.pl