Dwie karty graficzne ??? (fwd)

Autor: Piotr Sokolowski (psokol_at_asic.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 01 Apr 1996 - 11:00:18 MET DST

   Bardzo prosze o pomoc w nastepujacej kwestii :

   Chcialbym podlaczyc dwa monitory do PC pracujacego
pod QNX. Jak podlaczyc dwie karty graficzne,(VGA lub SVGA)
tak aby nie 'gryzly sie'. (wiem w zasadzie jak to zrobic
juz na poziomie systemu ale nie mam pomyslu na hardware)
Podobno na jednej karcie nalezy 'wylaczyc' BIOS. Czy jest
to mozliwe, w jakich kartach i jak to zrobic ??

Tak, przy okazji, poniewaz nie bardzo orientuje sie
w temacie karty graficzne, moze ktos moglby oswiecic
mnie i odpowiedziec na kilka pytan :

 - jak maja sie do siebie : pamiec obrazu, ktora posiada
   staly adres (np.A000) do pamieci na karcie
 - jak obslugiwana jest karta - chodzi mi o komunikacje
   z procesorem (bo przeciez nie przez przerwania)
 - co robi BIOS karty graficznej i w jaki sposob
   komunikuje sie z nim BIOS komputera

Dzwieczny za pomoc,

Piotr Sokolowski
psokol_at_asic.ict.pwr.wroc.pl