Re: karty muzyczne

Autor: Mariusz Studzinski (cecil_at_klio.umcs.lublin.pl)
Data: Thu 28 Mar 1996 - 12:04:20 MET

In article <Pine.3.89.9603271333.A23920-0100000_at_zeus.polsl.gliwice.pl> jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl (Tomasz Jarnot) writes:
>From: jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl (Tomasz Jarnot)
>Subject: Re: karty muzyczne
>Date: 27 Mar 1996 13:38:48 +0100

>Gravis nie ma sprzetowej emulacji Sound Blastera. Emulacja taka mozliwa
>jest tylko na drodze programowej, ktora niestety najskuteczniejsza nie
>jest. I tak w grach pod DOS4GW nie uzyskasz dzwieku na Graivs ( w 70%
>przypadkow ), jezeli nie masz update i nie ma w setupie dzwieku karty
>Gravis :) W innych grach mozna stosowac emulator SBOS ( emuluje SB Pro ),
>ale jakosc dzwieku MIDI jest w tym przypadku lekko denerwujaca. Mozna tez
> [...]

Jest troche niescislosci w twoim liscie:
- istnieje cos takiego jak MegaEm 3.10 - jest to wlasnie emulator SB + GMIDI
albo samego SB (gfx+fm). Megaem dziala bez problemu z gierkami pod DOS4GW
(procent niedzialajacych jest okolo 20% a nie 70%). Co do jakosci to muzyka
MIDI jest zawsze dobra zas z emulacja SB rzeczywiscie bywa roznie)
- po drugie: brakiem sprzetowej emulacji SB bym si za bardzo nie
przejmowal - sam mam GUS-a juz od 1.5 roku i na palcach jednej reki moge
policzyc gry, ktore nie chca wydobyc z siebie zadnego dzwieku (a do tego sa
to w wiekszosci stare tytuly).

Mariusz Studzinski