Re: Caviar 1.6 GB

Autor: Sebastian Krzyzowski (bastek_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 24 Mar 1996 - 22:02:13 MET

Jan Rychter wrote:
   Przypomne Wam jeszcze tylko, ze duze i szybkie dyski maja zwyczaj
> bardzo sie grzac. Wcale by mnie nie zdziwilo gdyby dysk wlozony w kat
> minitower (najgorzej chlodzona obudowa pod sloncem) przepchanej
> jeszcze w srodku kablami/tasmami padal z przegrzania -- i to wcale
> szybko (1-2h).
> Moim zdaniem moze to byc glowny powod padania takich dyskow.
>
> jwr
> ________________________________________________________________________Mialem w swoim komputerze juz 5 Caviarow 1.6GB i wszystkie padly.
Obudowe mam BigTower, wentylacja jest Ok. Nie mam obudowy wiec jest
swobodny przeplyw powietrza. Zasilania tez sa ok. Mam tylko dysk i
CD-ROM-a. A dysk pada gdy doloze 3 lub 4 na drugim kanale.
Zawsze gdy padnie to przy rozkrecaniu jest stuk glowicy !
Przewaznie pada na drugim talezu (koncowka dysku w NDD).
Moze predkosc obrotowa dysku (chyba 5200 rpm) jest za duza i przy
starcie nie wytrzymuje ???
Jesli macie jakies rady, Szanowni Panowie, pomozcie !
                                                Bastek