Re: Monitory 15''

Autor: Tomasz Finke (tom_at_sprocket.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 21 Mar 1996 - 15:21:38 MET

Maciej Czapkiewicz (czapkiew_at_uci.agh.edu.pl) wrote:
> Czesc!
> Macie moze jakies zle/dobre doswiadczenia z monitorami 15''
> ARX, Daewoo, MAG lub inne? Nie wiem ktory wybrac, zeby
> troche pochodzil i sie nie psul. Acha, no i zeby byl *tani* ;)

Polecam ADI MicroScan 4GP. Nie jest najtanszy - ok. 1400 zl, ale
praca z nim przy 1024x768/72Hz to naprawde odpoczynek dla oczu.
Bardzo ladnie przelacza pomiedzy trybami graficznymi i tekstowym,
z plynnym przygaszeniem i rozjasnieniem obrazu, bez zadnych syczen
i skokow obrazu. Spelnia nowa norme emisji promieniowania TCO 92.
Sterowanie cyfrowe wymiarami i polozeniem obrazu oraz beczkowatoscia,
dodatkowo ma mozliwosc ustawienia 3 indywidualnych profili kolorow.
Dodatkowo ma mozliwosc obrotu obrazu wokol osi podluznej, niestety nie
z panelu, tylko pokretlem z tylu obudowy. Ostrosc obrazu i nasycenie
kolorow sa IMHO znakomite, kineskop ma bardzo duzy kontrast. Rzeczywista
widoczna przekatna obrazu wynosi 13.8", mozna go rozciagnac az do krawedzi
obudowy, a nawet nieco glebiej ;-). Na monitor mam dwa lata gwarancji.

Powazniejsze wady: brak regulacji znieksztalcen trapezowych (i tak ich nie
mam), lekkie przesuwanie obrazu po rozgrzaniu i bledy zbieznosci rzedu
0.2 mm w samym lewym gornym i prawym dolnym rogu ekranu. Nie mam
niestety czasu na oddanie tej sprawy do regulacji, bo monitor musi
non-stop na siebie zarabiac.

Dodatkowa informacja: ADI jest OEM-em monitorow do Compaqa.

Tomek