Re: Caviar 1.6 GB

Autor: Slawomir Mateuszczyk (SLAW_at_gazeta.pl)
Data: Wed 20 Mar 1996 - 10:18:34 MET

[...]
> a poza tym sprawdzilbym kontroler, bo moze dyski sa ok, a wina jest
> po twojej stronie...
[....]
> karpio

I tutaj Andrzeju mozesz miec racje. Kiedys kupilem sobie Seagate
Decathlon 1.08GB (wczesniej miewalem rozne dyski - glownie Caviary
o pojemnosciach tak do 1GB). Wszystko bylo pieknie, chodzil jak trzeba...
dopoki nie przyszlo mi czegos zrzucic ze streamera (Colorado 250MB
podlaczany do kontrolera floppow). Dysk zaczal wyczyniac cuda - walil
glowicami gdzi popadnie, stawal i rozpedzal sie od nowa itp. itd.
Oczywiscie NDD sypnal mi potem kilkunastoma megami bad sectorow.
Myslalem, ze to przypadek - calibrate, pelny test na noc, potem ndd
- wszystko gra, kopiowanie kilkuset mega w rozne strony - tez bezblednie.
No to jeszcze raz streamer... i znow cuda+bad sectory. Zaaczalem dochodzic
kiedy to sie dzieje - zaklocenia na kotrolerze ? Okazalo sie, ze nie.
Kiedy odpialem streamer od kotrolera (podlaczone tylko zasilanie)
i wlozylem kasetke (streamer zaczyna ja przewijac) to juz w tym momencie
uslyszalem jak dysk zaczyna walic glowicami. Nie jest to tez wina plyty
glownej - zmienilem niedawno na inna i jest to samo.
Mam podejrzenia, ze moze chodzic o jakies zaklocenia na zasilaniu.

Mam zamiar kiedys w wolnej chwili podpiac jakies kondensatorki do
przewodow zasilajacych i obejrzec co sie bedzie dzialo. Chyba, ze
ktos z Was zrobi to wczesniej i opisze efekty.

 Slawomir Mateuszczyk            E-mail: S.Mateuszczyk_at_gazeta.pl
 Network Administrator           http://www.riviera.pw.edu.pl/~smateusz
 Maile z polskimi literami zakodowanymi w MIME/ISO-8859-2 mile widziane.