Re: GUS & PRIMAX

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 19 Mar 1996 - 12:35:07 MET

On Tue, 19 Mar 1996, Grzegorz Szyszlo wrote:

> To bardziej szczegolowo. Czego brakuje Promax'owi w porownaniu z GUS MAX ?
> bo niedlugo bede w rozsterce :))) a nie chce kupowac max bo on ma
> kupe zlacz do cdrom'ow, ktorych i tak nie wykorzystam. bo mam atapi,
> a z innych sensownych to jedynie scsi.

To w ogole MAX nie kupuj, tylko podstawowa wersje Gravis Ultrasound 256
kB i rozszerz ja do 1 MB ( zwyczajnymi kostkami DIP, ktore wydlubac mozna
z plyty PC AT ) - rozszerzenie MAX i Primaxa do 1 MB jest takie jak w
kartach graficznych ( 1 kostka 512 kB ) i niestety kosztuje ok. 60 zl, co
dodatkowo zwieksza cene karty... MAX poza 16-bitowym samplingiem ( ktory
nic ci nie daje jezeli nie masz zamiaru bawic sie samplowaniem, mis sie
to znudzilo po 1 dniu ), oraz procesorem dzwieku ( tez nic nie daje,
chyba ze samplujesz cos... ) oraz wspomnianymi niepotrzebnymi juz
zlaczami do CD nic szczegolnego nie oferuje poza znacznie wyzsza cena. A
ta nadwyzke ceny mozna po prostu zainwestowac w karte zgodna z SB Pro (
mozna kupic juz za 150 zl ) i meic dwie karty w komputerze ( nie ma
wwtedy problkemu z dzwiekiem w grach - zawsze bedzie ).

                                                Jurand