Re: Lilo i DOS

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 15 Mar 1996 - 20:03:10 MET

KARP_at_gazeta.pl (Mariusz Karpowicz) wrote:

>Mialem tak :
>/dev/hda1 --->DOS
>/dev/hda2 --->Extended ---> /dev/hda5 : OS/2 hpfs
> |--> /dev/hda6 : Linux Swap
>/dev/hda3 --->Linux Native
>/dev/hda4 --->Boot Manager
>
>Musialem wyciac OS'a (wywalilem cala extended :( ), wycialem tez
>partycej Boot Managera.
>Aha, Boot Manager odpalal Dos'a, OS'a, i Linuxa (Lilo na partycji
>Linuxa).
>Utworzylem potem fdiskiem Linuxowym partycje extended na ok. 230MB
>jako dosowa. (i swapa prim)
> [...]

w linux'owym fdisk'u wyraznie pisza, ze mozesz nie zobaczyc dysku
dosa jesli go utworzysz tym fdisk'iem.
w sumie chyba najprosciej przepartycjonowac wszystko pod dos'em,
tzn. pozakladac partycje dosowe tak jak ma wygladac zestaw partycji.
potem linux, pozmieniac typy partycji ktore maja pojsc na linux.
starczy linux'a . wrocic do dos, skasowac partycje ktora ma pojsc pod os/2.
ja tego nie zrobilem, i widzialem hpfs os/2 jako niesformatowany dysk dos'a
pod dos'em. czyli skasowac, i instalujac os/2 dorobic partycje logical os2
i bootmanager.