Re: Gdzie mozna znalesc opisy VMS'a & lacznosc z Vax'em

Autor: Witold Przygoda (ufprzygo_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Thu 14 Mar 1996 - 14:39:49 MET

Piotr Olszewski (sfolszew_at_cyf-kr.edu.pl) wrote:
> Hej !
> Musze popracowac troche na Vax'sie pod VMS'em i mam dwa pytania:
> 1. czy ktos wie gdzie moge znalesc jakies opisy VMS'a ?

Mowiac bardzo niekonkretnie - gdzies w zasobach CERNu (mozesz zaczac
od alice.cern.ch), albo po prostu poszukaj przy uzyciu rozmaitych WWW-search
serverow (http://altavista.digital.com http://www.yahoo.com itd. itd.).

> 2. czy ktos probowal otworzyc xter'ma na Vax'sie z komputera pracujacego pod Linuxem lub DOS'em ?

Pod linuxem - czemu nie?
np. xterm -display <nazwa-nodu-gdzie-siedzisz>:0

Ale okienko spod DOSa???

Zeby z kolei otworzyc okienko z VAXowej maszyny na maszynie unixowej, piszesz:
(oczywiscie po zaloginowaniu sie na te maszyne VAXowa)

set display/create/node="<tu wstawiasz nazwe nodu>/transport=tcpip"

i potem otwierasz juz samo okienko poprzez

create/terminal=decterm/detach

Oczywiscie nalezy pamietac o ustawieniach security na VAXie (gdzie masz
wypisane maszyny z ktorych mozna otworzyc okienko).

pozdrowienia,
Witek