Re: Zniklo 300 MB ...

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Wed 13 Mar 1996 - 16:13:19 MET

On Wed, 13 Mar 1996 13:35:22 +0100 Marcin Jackowski wrote:

> [...]
[...]
>A o co chodzi z tym LINUXEM ?

Drodzy Linuxiarze :-) !

   Dajcie spokoj. I ja linuxa kocham jak dziecie, i czesto na nim siedze,
ale nigdy bym go nie radzil osobom dla ktorych komputer jest wylacznie
narzedziem, czyli "userom". To system (jak kazdy Unix) dla profesjonistow
lub hobbystow.
   Natomiast alternatywa PRAWDZIWA dla w95 jest oczywiscie WARP, ktory
np. uzupelniony o DeskMan/2 lub inne rozszerzenia obiektowe oparte o SOM
(jest ich troche, bo w OS/2 sie to da zrobic stosunkowo latwo dzieki WPS)
jest LATWIEJSZY w uzyciu niz w95, a pozostaje o lata swietlne lepszy
konstrukcyjnie i technologicznie. Nie mowiac o tym, ze nawet po kupieniu
takiego rozszerzenia - pozostaje tanszy od windoze.
   Jest rowniez kompletna bzdura twierdzenie ze na w95 jest wiecej aplikacji.
Te z w3.1 chodza pod WARPem tak samo (albo i lepiej, ze wzgledu na mozliwosc
uruchamiania ich w oddzielnych VDMach) jak pod w95, natomiast NATYWNYCH
32bitowych aplikacji pod OS/2 sa dziesiatki tysiecy i jeszcze bardzo dlugo
w95 mu pod tym wzgledem nie dorowna.
   To ze nie ma pod nim M$ Office 95 - to jeszcze nie znaczy ze nic nie ma.
Co prawda niektorzy tutaj wypowiadaja twierdzenia jakoby M$ Office stanowilo
"industrial standard".... ale to moze byc prawda co najwyzej w odniesieniu
do wersji dla 3.1, poniewaz wszystkie analizy rynku potwierdzaja ze przemysl
(ogolnie: przedsiebiorstwa) powstrzymuja sie przed zakupem w95, i nawet Ci
ktorzy sa zdecydowani przejsc na niego - nie zrobia tego wczesniej jak za rok.

   Oczywiscie, jest jeszcze jeden czynnik - glupio mi cytowac samego siebie
ale jest tyle nowych osob na liscie, wiec pozwole sobie im polecic moj
posting sprzed kilku miesiecy pod tytulem "Moralny wybor systemu operacyjnego".
Nowicjuszom - polecam szczegolnie, przy okazji naucza sie korzystac z archiwum
listy. Pomogloby to troche zmniejszyc ilosc maili z wiecznie tymi samymi
pytaniami. A moze ktos by sie poswiecil i zrobil PECET FAQ????

Grego

P.S. Co do windoze - wpadlo mi w rece przez przypadek male, sympatyczne
wloskie utility, ktore pomaga w dobraniu odpowiedniego cytatu na mnostwo
okazji. Dlaczego o tym pisze? Otoz, ze zdumieniem stwierdzilem obecnosc
w tym zbiorku (wsrod wieeeeelu innych) - mysli Stanislawa Jerzego Leca.
Takie poloniki sprawiaja mase przyjemnosci, zwlaszcza jesli sie zyje
w kraju w ktorym zdanie o polakach jest... no mniejsza, sami sie domyslacie.

Wsrod tych mysli i aforyzmow S.J.Leca wpadla mi w oko taka jedna:
"Che si gonfia, per natura dev'essere piatto."
Nie mam oryginalu pod reka, a w moim tlumaczeniu byloby to mniej wiecej -
"Jesli cos sie nadyma - z natury musi byc plaskie."

tak mi sie to przypomnialo w zwiazku z windoze i z niektorymi, ktorzy
pracowali w USA (w _U_S_A_ ) [ W UUU SSS AAAA !!!!! ] jako CMBR
i jako DRPTRS oraz KSTMU nie mowiac o CDD(*),
a teraz pracuja w

;-)

*Przypisy:

CDD - powszechny w czasach mojej mlodosci skrot: Calkiem Do D...