Re: ODP: ODP: Kto uzywa Win.95 i Exchange ?

Autor: Dariusz Switek (switekd_at_osiris.rasco.krakow.pl)
Data: Wed 13 Mar 1996 - 02:09:10 MET

lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) wrote:

>Wiesz, mailery MS nie maja za soba koniecznych lat doswiadczen w sieciach,
>i naprawde inne dzialaja lepiej. Moze maja sporo wodotryskow, ale brakuje im
>innych rzeczy. A polityka MS wskazuje, ze nawet za 10 lat nadal beda mialy
>te same niedoroby, ale za to inni sie dostosuja.

Przepraszam za drobna uwage, ale prosilem o podanie RZECZOWYCH
argumentow. Dla mnie rzeczowym argumentem byloby napisanie czego temu
biednemu Exchange tak bardzo brakuje w porownaniu z tymi innymi
mailerami, ktorych producenci maja za soba tak wiele koniecznych lat
doswiadczen w sieciach. To ze MS ma monopolistyczne praktyki nie
podlega chyba dyskusji i z tym sie zgadzam, ale jest to temat na
osobna dyskusje.

>a) dobre wychowanie nakazuje przestrzeganie etykiety, a jest tam prosba
> o ograniczenie sygnaturki do 3 linijek.
>b) Tobie dlugosc nie przeszkadza.. Bezczelnosc. A nie spytales sie czy innym
> rowniez? A co bedzie jak sobie dolacze 100KB sygnaturki do kazdego listu?
> Mnie to w ogole nie bedzie przeszkadzac.

>: 3) Ten plik jest zapisany w formacie UUENCODE i w kazdym innym programie do
>: czytania poczty wyglada dokladnie tak jakby byl to dolaczony na koncu
>: dodatkowy plik binarny, ktory wcale nie przeszkadza w czytaniu
> [...]

Spytalem czy innym rowniez to nie przeszkadza. Okazalo sie ze
przeszkadza wiec go wylaczylem. Program Exchange umozliwia dolaczanie
tego pliku lub nie w zaleznosci od adresu na jaki wysylam maila.
Faktycznie jezeli korespondencja jest czytana przez rozne inne
programy to tego pliku nie powinno byc. Konfiguracje ustawilem teraz
tak, aby defaultowo nie dolaczal pliku konfiguracyjnego. W razie
potrzeby lub checi wysylajac korespondencje prywatna zawsze moge ta
opcje wlaczyc oczywiscie powtarzam tylko dla wybranych adresow. Tyle
ze nie jest to wada programu tylko jego dodatkowa mozliwosc z ktorej
uzytkownik moze w razie potrzeby skorzystac lub nie. Niewatpliwie wada
jest to ze standartowo po zainstalowaniu programu ta opcja jest
wlaczona, ale po wylaczeniu jej Exchange bardzo dobrze dziala i
stwarza wiele mozliwosci, ktorych wiele programow tego typu nie ma.

Jezeli ktos potrafi wymienic jakies inne argumenty przeciwko Exchange,
to prosze o opinie. Na dzien dzisiejszy uwazam ze jest to bardzo dobry
program, tylko zaraz po zainstalowaniu go nalezy wylaczyc opcje
wysylania tekstu w postaci sformatowanej.

Milego dnia,

Dariusz Switek