Re: Jaki twardy

Autor: Slawomir Bialek (civic_at_silesia.ternet.pl)
Data: Tue 05 Mar 1996 - 14:51:20 MET

jwr_at_itc.pw.edu.pl (Jan Rychter) wrote:

>Slawomir Bialek (civic_at_silesia.ternet.pl) napisal:
>: Nic nadzwyczajnego nie przestawialem.
>: Kontroler na plycie UMC UM8810P-AIO (zdaje sie ze CMD PCI0640B).
> ^^^^^^^^^^^^
>
> Mam nadzieje ze jestes tego swiadom, te kontrolery maja _bardzo_
>powazne bugi, ktore moga powodowac strate danych przy uzywaniu
>bardziej agresywnych opcji hdparm (wielosektorowe odczyty,
>odmaskowywanie przerwan). Najlepiej przyjrzyj sie nowszym linuxom
>1.3.*, w nich juz jest konkretny plik .c poswiecony wlasnie tym
>kontrolerom i obchodzeniu bledow w nich. Do 1.2.* poleca sie
> [...]

Ktory to .c (mam 1.3.20)
Znalazlem tylko troche info w README.ide, ze dyski podlaczone pod
drugi kanal nie chodza (a ja sie od tygodnia mecze z podlaczeniem
dysku pod /hdc)

A to ze ma bugi to juz pod dosem zauwazylem. Jak sie podlaczy cos pod
drugi kanal to musze powylaczac w setupie HDD Block mode, 32-bit, PIO
mode, itp. bo inaczej sie sypie z niektorymi dyskami.

Na razie pod linuxem od jakiegos czasu chodzi ten fireball z osiagami
jakie podalem (przy 8 sektorow/przerwanie, 32-bit) i jesli jest
podlaczony sam to sie nie sypie.

***************************
I teraz takie pytanko:
Czy takie bugi sa podstawa do reklamacji. Pomozcie szybko bo gwarancja
mi sie w lutym skonczyla, ale sa jeszcze trzy miesiace rekojmi.
I co to za szmelc VOIBS sprzedaje (ale dysk calkiem calkiem). I za
jakie pieniadze?

Dzieki.

civic * Slawomir Bialek * voice/fax/data: +48 (32) 150 05 36
(voice: +48 (32) 104 26 68) * mailto: civic_at_silesia.ternet.pl