Re: kontroler dla 4HDD

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Mon 04 Mar 1996 - 21:24:44 MET

>1) praca kilku urzadzen na wspolnej magistrali
>2) tryb pracy (PIO) w/w urzadzen

>Co do 1) to sprawa jest oczywista i nie ma nad czym dywagowac.
>Zastanawiac sie trzeba tylko wtedy, gdy ma sie wiecej niz 2 urzadzenia
>- jak je wtedy polaczyc?

osobne kanaly. jesli 2 to za malo moze warto rozejrzec sie za kolejnymi...

>I tu istotna staje sie odpowiedz na pytanie wynikajace z p. 2): Czy
>dwa urzadzenia o roznych max PIO moga pracowac razem, kazde
>korzystajac ze swoich max ustawien?
>Z tego co pisze Tomek, wynika ze tak. Czy ktos wie cos konkretnego na
>ten temat?

teoretycznie tak, ale pokazcie mi kontroler/plyte glowna ktory na to
pozwoli (no tak... znam jeden taki kontroler... juz wiecie jak sie nazywa?
:) ). generalnie wiekszosc plyt pozwala np. wlaczyc albo wylaczyc pio3/4
ogolnie, dla wszystkich. a co jesli np. mamy caviara 120mb (pio0, bez
transferow blokowych (sa, ale znam jeden kontroler ktory pracuje z takimi
dyskami poprawnie), maxtora 340 (pio2) i caviara 540 (pio3/4) i chcialbym
wykorzystac max. kazdego dysku i do tego jeszcze podlaczyc cdrom...