Re: AWE32 do kosza ? Eeee, moze nie od razu :-)

Autor: Krzysztof Foltman (kfoltman_at_rexio.uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 28 Feb 1996 - 15:09:12 MET

In article <199602281322.OAA03226_at_staff.vscht.cz>, DARIUSZ PILAREK wrote:

>No tak. Tylko, ze ja nie mowie, ze AWE to profesjonalny sprzet. Pisalem to
>tylko o Emu8000. Ten adresuje 32MB pamieci.

To fakt. Oczywiscie fantastyczni konstruktorzy AWE zarezerwowali z tego
4 MB na ROM, a wykorzystali z tego 1 MB. Hmmm.... :-)

>_Kazdy_ profesjonalny instrument daje opznienie rzedu 2-20ms (np. Yamaha DX7
>ma ok. 7ms). Jest to nawet dobrze widziane bo muzyka brzmi pozniej mniej
>automatycznie (czlowiek nie pozna opznienia mniejszego niz 7-10ms).

Ale Hjelt mial na mysli opoznienia przy odtwarzaniu 'multi-layered timbres'
(sp?). Czyli kilku 'rownoleglych' probek, ktore teoretycznie rzecz biorac
powinny byc rozpoczynane rownoczesnie. Ale nie sa.

>maja ze soba komunikowac. Procz tego sama norma MIDI jest juz zbyt "ciasna"
>i czasami sama jest powodem opoznien. Niektore instrumenty firmy SCI omijaly
>to poprzez kilkukrotne zwiekszenie szybkosci transferu (standardowe MIDI ma
>szybkosc max. 3125 bajtow/s)

Ale i tak niektore sekwencery wprowadzaja wieksze opoznienia :-(

>Jesli sie uzywa Windows to zawsze sie tam dzieja "trudne do okreslenia"
>rzeczy :-)

A jak sie uzywa Linuxa, to sie w ogole nic nie dzieje, bo [censored] firma
Destructive Labs nie zgadza sie na opublikowanie dokumentacji technicznej.

>Tak czy owak, za ta cene AWE jest dobra karta.

Ale nie az tak dobra, jak twierdzi Creative Labs.

>A jesli ktos potrzebuje
>sprzetu profesjonalnego (naprawde a nie ze snobizmu) to siegnie po rzeczy z
>zupelnie innej kategorii cenowej.

Jasne.

Krzysiek