Re: O tym, jak AWE32 brzmi...

Autor: Maciej Lempkowski (mac_at_inx.pm.waw.pl)
Data: Tue 27 Feb 1996 - 14:23:13 MET

CZE

On Mon, 26 Feb 1996, Witold Przygoda wrote:
[...]
> Chodzi glownie o brzmienie co niektorych (zeby nie powiedziec wiekszosci)
[...]
Mam AWE32 Value i potwierdzam ze niestety masz racje, to moja pierwsza
karta dzwiekowa i o ile na poczatku bylem zafascynowany muzyka z niej to jak
zaczalem bawic sie w komponowanie muzyki to w rzeczywiscie okazalo sie, ze
jakos smyczkow i detych jest straszna trzeba sie czasem domyslac co to za
instrument.

> (mniej prozaiczne, ale chyba tez latwe, tylko ja dopiero zaczynam)
> * czy da sie wymienic tylko 1 instrument (zeby korzystal z ROM, za wyj. tego
> 1 instrumentu)

 Trzeba dac to do drugiego banku niestety, za to mozesz umiescic dany
instrument pod numerem ktory chcesz mimo ze jest tylko jeden.

> * jak w ogole zmusic do grania na wlasnym SBK. Zrobilem na probe bank SBK z
> 1 samplem (moj glos, tak dla jaj) i usilowalem sprawic, zeby jakis plik
> midi zagal to na tym samplu. Nazmienialem wszystko co mi przyszlo do glowy
> w Cakewalk (banki, na karcie zaladowalem oczywiscie to do pamieci) oraz
> w MIDISoft Studio, ale nie dalo to zadnych rezultatow. Czy ktos moze mi
> podpowiedziec jak to zrobic? Jak wlasciwie robic sample (jakiej dlugosci itd.)

 Jest taki program ESBEEKAY gdzie jest dokladnie napisane jak zrobic
sample do AWE za jego pomoca.Poszukaj na www pod AWE32.
 Poza tym z tego co sam sie bawilem Cakewalk to on nie umozliwial zmiany
bankow pracuje tylko z GM, jak mi powiesz jak to zrobic to Cie ... no
miejsza o to ;) Natomiast program Session 1.0 (MIDISoft) ma taka
mozliwosc, ale jak sam sie orientujesz interfejs jest dziadowski, chyba
ze pracujesz na czys nowszym.

> A teraz kilka slow pochwaly.
> Stereo i 3D brzmia rewelacyjnie, nawet na moich nienajlepszych glosnikach
> ustawionych przy monitorze. W grach, gdzie da sie uzyc ustawienia MIDI
> (albo wprost AWE32), dzwiek poprawia sie "o niebo" w stosunku do poprzednich
> kart, ktore posiadalem. Duze mozliwosci manipulacji brzmieniem poprzez
> wczytywanie bankow dzwiekowych, ustawienia reverb/chorus.
> B. dobre samplowanie (przez mikrofon itd.).

 Tu takze sie z toba zgadzam, aczkolwiek uwazam ze Qsound
znieksztalca (polepsza) brzmienie dodajac basow.
 Co do mikrofonu jak ktos moglby mi dac dane techiczne jakie on musi
spelniac to bylbym wdzieczny bo do Value nie daja (slyszlem ze nie wiele
stracilem) a chcialbym sobie dokupic lub dorobic.

                                        pozdrawiam MAC