Re: porty UART ???

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Thu 22 Feb 1996 - 23:18:59 MET

> Teraz dosyc tanio mozna kupic modemy 14.400 bps.

ach te Zoomy, Zoltrixy i inne Rockwelle :( I co z tego ze mozna kupic tanio,
jak te modemy moim zdaniem w ogole nie nadaja sie do uzytku? Powiecie:
przeciez dzialaja!! A Ja odpowiem: faktycznie... czasami. Ale chyba fakt, ze
modem w ogole dziala nie daje nam prawa do stwierdzenia "te modemy sa dore".
Ilez razy zdarzylo sie Wam ze zerwalo transmisje, ze modemy dogadaly sie za
n-tym razem, albo ze dogadywaly sie z roznymi idiotycznymi predkosciami?
Ani razu? No to gratuluje, ze macie doskonale centrale albo nieRockwellowe
modemy - ja niestety mam slaba centrale i dopiero modemik na kosciach Intela
z jednej strony, a AT&T z drugiej zalatwil sprawe... Terez juz nie wiem co
to znaczy przerwane polaczenie, krzaki na linii itd. Nawet nie musze
wylaczac fallbacka w obawie, ze najmniejsza proba zmiany parametrow
spowoduje natychmiastowe zerwanie polaczenia (rzecz typowa w wiekszosci
Rockwellowych wynalazkow). Naprawde nie wiem czy warto zaoszczedzic ten
milion kupujac taki marny modem. Mysle, ze po 2-3 m-cach pracy odbije nam
sie na racunkach za telefon... Nie mowie juz o szmalu potrzebnym na leczenie
ciezkich nerwic. Niestety u mnie w BBS wiekszosc userow ma tanie Rockwelle -
bo sprzedawca zachwalal, bo byl tanszy od innego modemu w drugim sklepie,
mial ladne pudelko i 7 lat gwarancji... A potem narzekaja ze co chwila ich
wywala, i jeszcze cala masa innych problemow o ktroych pisac juz nie bede,
bo wlasciwie stosujac porzadny sprzet nigdy nie maja prawa sie przytrafic.

karpio

ps. pozdrowienia dla tanich skladaczy. to dzieki nim wiekszosc sprzedawanych
w polsce modemow jest na rockwellach...