Re: Problem z plyta pentium

Autor: Radoslaw Poplawski (point_at_infonet.wroc.pl)
Data: Wed 14 Feb 1996 - 13:54:29 MET

> Jakis czas temu kupilem plyte J-656 PENTIUM PCI na chipsecie
> Intel Triton 82430FX, AWARD BIOS.
>
> Konfiguracja: procesor 100MHz, 8MB RAM, CD-ROM, SB-PRO, NE-2000,
> strimer JUMBO z kontrolerem, S3 Trio64 #9, HDD EIDE ...
>
> Spotkalem sie z nastepujacymi problemami:
>
> 1. w ogole nie swieci mi dioda turbo (mimo prob z zamiana
> polaryzacji)

I pewnie nie bedzie. Jesli dioda jest zintegrowana ze switchem to
powinny od niej wychodzic trzy przewody - wtedy jakas kombinacja
powinna dzialac. Jesli dwa - to ... no coz.
A jesli jest to zwykla dioda to tez... no coz.

> 2. nie moge w zaden sposob wylaczyc turbo pomimo prawidlowego
> podlaczenia kabelkow.

W mojej turbo-switch zadzialal tylko raz. Nawet nie wiem dlaczego. A
poniewaz i tak nie byl mi potrzebny to zmostkowalem zworki (tak
zreszta bylo fabrycznie zrobione). Przewody od turbo-switcha
podlaczylem do G-POWER - dziala.

> Ktos radzil, ze problem da sie rozwiazac wlaczajac opcje w biosie:
> "turbo sw. enable", ale nie mam tej opcji u siebie.
> 3. dioda HDD zaraz po wlaczeniu komputera swieci ciagle nawet gdy
> dysk nie czyta i nie zapisuje, po czasie ok. 40 sek. po
> wlaczeniu dioda zaczyna zachowywac sie poprawnie.

A CD-ROM jest standardu ATAPI - odlacz go is sproboj. Mnie pomaga.

> 4. Do tej pory tego problemu nie bylo, ale jak zmienilem dysk primary
> master z Caviara 850 MB na Caviara 1.6 GB i majac przez caly
> czas jako primary slave drugi dysk 850 MB po wlaczeniu komputera
> wywala mi sie na ekran komunikat: DISK IS NOT BOOTABLE nastepnie
> po resecie wszystko jest poprawne. Niewygodne jest po kazdorazowym
> wlaczeniu pudla przymusowe odczekanie na "enter password" i
> wykonywanie reset. Na sytuacje nie ma wplywu typ dysku primary
> slave (sprawdzalem Caviar, Maxtor, Coner)

Sproboj wylaczyc automatyczne wykrywanie typu dysku i PIO (zdaje sie
ze Caviary maja MODE 4 (1.6GB) i MODE 3 (850MB).

> Miara czlowieka jest predkosc reagowania na potrzeby drugiego
> czlowieka.

^^^^^ Jesli to "zacheta" to zareczam, ze zazwyczaj nie dziala !! :-))))
Radoslaw Poplawski
E-mail: point_at_infonet.wroc.pl