Re: LINUX serverem ?

Autor: Grzegorz Krawczyk (krawczyk_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 09 Feb 1996 - 15:06:12 MET

Marcin Mrowiecki (mrowieck_at_icslab.agh.edu.pl) wrote:
: I2ROWINSKI_at_lab.mimuw.edu.pl (GRZEGORZ ROWINSKI) wrote:

: >Panowie i panie specowie i specowe!

: >siec lokalna 10Base2, kolo 10 stanowisk,
: >na stacjach roboczych DOS/Windows3.1,
: >na serwerze LINUX ! (NFS , czy jak to sie tam nazywa)

: >czy to zadziala i jak?
: >czy na stacjach roboczych musza byc dyski twarde?

: A co fachowcy powiedza na szybkosc i wydajnosc tego systemu w stosunku
: do Novell 3.12 ev 4.0 ( wiem wiem prawdziwy komputerowiec tym gardzi)
: Zakladajac oczywiscie ze jest to typowe biuro .

Nie jestem fachowcem, ale po 3 latach administrowania siecia
gdzie serwowal SUN (NFS), a po stronie klienta byly PC + PC-NFS
zainstalowalem NetWare. Dziala to kilka razy sprawniej.
Serwer praktycznie nie byl obciazony innymi dodatkowymi zadaniami
(poza tym co musial robic). To byl slaby serwer.

Proby z HP 715/50 i asynchronicznym zapisem daly lepsze efekty, ale
i tak NetWare jest 2-3 razy szybszy.

Jesli nie potrzebujesz UNIXa, a tylko DOS + Win3 ---> NetWare.
Jedyna wada tego rozwiazania to $$$.

Probowalem tez SAMBE. Bardzo ja ludzie chwalili wiec postanowilem
wyprobowac. Na tym samym SUNie ktory serwowal NFSa, Samba sprawowala
sie tylko troszke lepiej. Wspolczynnik zysku ocenilbym na 1.2 do 1.3.
Na ww HP zysku nie bylo.

Linux + Samba jest za darmo. Za NetWare trzeba placic.

: SAMBA jest rzeczywiscie OK ale odnosze wrazenie (serwer+2PC) ze nie
: jest taka strasznie szybka ( a moze to caly system ??) .

: Aha zalety UNIX-a znam i nie musicie przekonywac mnie do tego systemu
: ;)

--
- Grzegorz Krawczyk ------------------------------ krawczyk_at_kme.agh.edu.pl -
- Akademia Gorniczo-Hutnicza ---------------- Katedra Maszyn Elektrycznych -