telnet do OS/2 i propozycja nowej grupy newsowej

Autor: Bartek Rajwa (rajwa_at_aragorn)
Data: Thu 08 Feb 1996 - 15:53:47 MET

Witam!

Udalo mi sie bez wiekszych problemow uruchomic OS/2 Warp Connecta. Widzi
okoliczne serwery Novella, TCP/IP takze skonfigurowalem "od reki".
Mam jednak kilka pytan, a odpowiedzi na nie z pewnoscia zainteresuja nie
tylko mnie, ale wielu obecnych i potencjalnych uzytkownikow tego naprawde
przyjemnego systemu.

1) Warp bez problemu loginuje sie do Novella, ale (uwaga!) nie wykonuje
login scriptu, przez co za kazdym razem musze recznie mapowac dyski (lub
korzystajac z NetWare Utilities).

2) Uruchomilem bez najmniejszych problemow telnetd (server telnet-a). Nie
za bardzo widze jednak (szczerze mowiac) sens takiej operacji. Coz bowiem
mozna zrobic na OS/2 przez terminal vt100 lub nawet vt220? Czy istnieje
cos takiego jak "OS/2-terminal", ktory umozliwilby mi wyswietlanie
okienek OS/2 na innej maszynie pracujacej pod OS/2 lub (wiem, ze to
nierealne!) DOS/Win albo Unix/X-win. Innymi slowy - chcialbym po telnecie
do OS/2 moc wpisac odpowiednik setenv DISPLAY moj.adres i zobaczyc
okienko OS/2 na innym komputerze

3) Moj Web Explorer nie chce sciagac plikow - tzn. nie dziala jako
narzedzie do ftp. Wydaje mi sie, ze powinien atomatycznie zrobic
anonymous login i sciagac pliki. Tymczasem Web Exp krzyczy, ze "nie moze
sie zaloginowac" lub wrecz zada login name i passwd. Oczywiscie podanie
anonymous nic tu nie pomaga

4) Czy nie warto byloby zalozyc grupy polskiej newsowej dla fanow,
uzytkownikow obecnych i uzytkownikow potencjalnych OS/2. Po pierwszych
dniach spedzonych z tym systemem, mimo kilku problemow juz wiem ze go
lubie. Pewnie takich jak ja bedzie wiecej. Kto jest ZA stworzeniem grupy?

Pozdrowienia

B.R.

--
                                 Bartek Rajwa