Re: Moze glupie pytanie.

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Thu 08 Feb 1996 - 12:28:27 MET

On Thu, 8 Feb 1996 11:23:15 +0100 Wojciech Piatkowski wrote:

>Czy ktos wie jak przyspieszyc plyte 286 (a raczej procesor) powyzej 15MHz ?

Dlaczego akurat powyzej 15?
Nigdy o takich 286 nie slyszalem.
Byly 8, 10, 12, 16, 20.
Ja mam starego AT 20MHz (uzywam go jako terminal do Linuxa i OS/2),
w dodatku z ulepszonym procesorem - daje wynik 25MHz na testach szybkosci.
(mialem 12 i 16 - te dawaly wynik zgodny z zegarem)

Ogolnie rzecz biorac - w czasach 286 produkowalo sie plyty "pod procesor"
(ja w kazdym razie nie widzialem MB 286 z jumperami do zmiany czestotliwosci,
a mialem w rekach takich plyt dobrze ponad setke)

Mozna niby kombinowac ze zmiana kwarcu, ale chyba nie warta skorki wyprawka

Grego