Re: Jak pozbyc sie przeplotu

Autor: Slawomir Bialek (civic_at_silesia.ternet.pl)
Data: Tue 30 Jan 1996 - 20:31:31 MET

tbauer_at_zoolook.chem.uw.edu.pl (Tomasz Bauer) wrote:

>Uszanowanie wszystkim!
> Mam karte graficzna miroCrystal 12SD (2 MB) i monitor Daewoo 1502B1.
>Zdaniem programu WinBench 96, zestaw chodzi z przeplotem (800x600, 32k
>kolorow, V-76Hz lub 800x600, 256, V-90Hz), aczkolwiek z tego co wiem, moglby
>chodzic bez. Czy prawda jest jakoby karta "nie wyrabiala sie", czyli pamieci
>DRAM sa zbyt wolne, by uzyskac obraz bez przeplotu? A jesli tak, to czy
To czy karta wyrobi sie z dana czestotliwiscia raczej nie zalezy od
pamieci, a za to zalezy od zegara pikselowego (czy jakos tak to sie
nazywa). Miro 12SD na pewno moze obslugiwac te tryby bez przeplotu, a
jesli dobrze pamietam to nawet i 1024x768 przy 75Hz non-interlaced.
>wymiana Dram-ow na 1 MB (cena!) VRAM cos poprawi?
Na tej karcie siedzi S38??(trio 32), a ten procesor obsluguje tylko
pamiec DRAM, wiec jakbys chcial zmienic sobie pamiec na VRAM-y (z
jakiegos innego powodu niz ten) to musisz zmienic procesor na S39??
czyli cala karte.
> Z gory dziekuje za ewentualne porady
> Tomek

Widze dwa rozwiazania tego problemu:
1. WinBench '96 moze sie mylic (nie posiadam wiec nie wiem), sprobuj
sprawdzic jakims innym programem, moze z karta jest cos sensownego
2. W programie konfiguracyjnym, ktory jest razem ze sterownikami jest
ustawiony jakis slaby monitor, i karta nie chce wyslac sygnalu o
czest. wiekszej niz jest w stanie obsluzyc monitor jej podany.
Wprowadz tam swoj monitor albo o podobnych parametrach.
3. A moze nie zainstalowales sterownikow, w ktore jest wyposazona
karta. Zazwyczaj te dolaczane do karty potrafia dobrze wykorzystac jej
mozliwosci (a firma Miro znana jest z dobrej jakosci biosow i
sterownikow)

Pozdrawiam
civic

civic * Slawomir Bialek * voice/fax/data: +48 (32) 150 05 36
(voice: +48 (32) 104 26 68) * mailto: civic_at_silesia.ternet.pl
http://www.silesia.ternet.pl/~civic