Re: Inna informacja poszukiwana

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Sat 27 Jan 1996 - 20:06:20 MET

max_at_bull.mimuw.edu.pl (Marek Sawicki) wrote:

> ...: Mam pytanie, ile sie pobiera pln za tworzenie stron www i
> ...: opieke nad nimi? Drugie pytanie: jak sie udostepnia bazy
> ...: danych na stronach www?

Udostepnianie baz danych na stronach www to temat dosc szeroki.
Ogolnie rzecz biorac - zalezy od servera. W przypadku najpopularniejszych
tzn. NCSA httpd, CERN httpd i Apache - robi sie to za pomoca protokolu
CGI (Common Gateway Interface). Wyprobowalem wszystkie trzy zarowno
pod Linuxem jak i pod OS/2 na moim eksperymentalnym WEB serverze.
Zaden z nich nie da sie nawet porownac, ani szybkoscia, ani elastycznoscia
z IBM GoServe (WEB & Gopher server for OS/2).
W kazdym razie - dopoki nie nadejdzie era Javy (ktora zbliza sie milowymi
krokami) - praktycznie jedyna powszechna metoda to CGI. Przyklady
programow CGI (do ktorych bez trudu mozna podlaczyc jakas baze danych)
mozna znalezc na http://www.RMnet.it/cgi-grego/home.

Do wielkich, profesjonalnych systemow baz danych jak DB2 czy Oracle
istnieja odpowiednie WEB-interfaces ktore mozna kupic bezposrednio
od producenta. Ale to kosztuje "un sacco di soldi" czyli kupe forsy.

Grego