Re: Q: Jak formatowac dysk?

Autor: Krzysztof Cynarski ($KCYNARSKI_at_akson.irio.wsi.zgora.pl)
Data: Fri 26 Jan 1996 - 11:13:02 MET

> Date sent: Thu, 25 Jan 1996 17:43:17 +0100
> Send reply to: pecet_at_man.lodz.pl
> From: laskaje_at_ctrvax.vanderbilt.edu (Jurek)
> To: Multiple recipients of list <pecet_at_man.lodz.pl>
> Subject: Re: Q: Jak formatowac dysk?

> No pewnie, mam nadzieje, ze jak trzeba, to _same_ potrafia sie
> sformatowac. Pytanie: jak je to sie prosi?
>
> Jurek

Chodzi mysle o to, ze dyskow IDE nie powinno (a wlasciwie to nie
MOZNA!!) formatowac na niskim poziomie. Uzycie do tego np
programu zwartego w BIOS-ie komputera zapewne (a raczej NA PEWNO)
zniszczy strukture zapisana oryginalnie przez producenta na dysku.
Dla kazdego typu dysku ta struktura wyglada inaczej. Radzil bym
ewentualnie w zaopatrzenie sie w program "HD-Prep" (najlepiej w jakas
nowa wersje). Potrafi on tak przeprowadzic format na niskim poziomie,
ze odtwozy oryginalna strukture dysku (oczywiscie po wybraniu z listy
zawartej w programie producenta i typu twardziela).

Oczywiscie mozna sprobowac formatu zwyklym formaterem LOW-LEVEL ale...
z doswiadczenia wiem, ze konczy sie tym, ze dysk jest tylko i
wylacznie do wymiany.

Aha, i jeszcze jedna rzecz. Dyski IDE (nawet nowe sformatowane na
niskim poziomie) nie podlegaja reklamacji i moga byc wymienione tylko
na koszt klienta.

Tym optymistycznym akcentem...

Chris.

| KRZYSZTOF CYNARSKI | EMail: cynarski_at_dendrit.irio.wsi.zgora.pl |
| lub $KCYNARSKI_at_akson.irio.wsi.zgora.pl |