Re: Jak zalogowac sie ....?

Autor: Jaroslaw Kozak (kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 26 Jan 1996 - 10:50:03 MET

On 25 Jan 1996, Andrzej Karpinski wrote:

> :>> Mam takie pytanko czy ktos moglby mi powiedziec jak zalogowac sie na
> :>> maszynie unixowej bez podawania hasla ?
>
> :>podobno jest pare sposobow..... ale to chyba nielegalne
>
> podobno? pare? SPOSOBOW? N I E L E G A L N E ?? momencik.. ale nie
> przypominam sobie, by ta lista byla zlobkiem dla pseudo-hackerow ;)
Co jest nielegalne, sa sposoby jak najbardziej legalne, np root wycina
haselko z pliku passwd , potem moze sie do woli logowac bez podawania hasla.
Nawet powiem jak to zrobic
a wiec tak
cd /etc
vi passwd /ewentualnie shadow/
ustawiasz sie na odpowiednim uzytkowniku
i widzisz cos takiego
login_name:.skdjs9Fsld:203
wycinasz wszystko pomiedzy 1 dwukropkiem a drugim, tak zeby otrzymac postac
login_name::203 ( w vi kasujesz tak: ESC potem nciszkasz x tyle razy ile
sobie zyczysz)
No i moszez wchodzi sobie bez hasla:)))))

Jarek
PS: Sposob jak najbardziej legalny
# Jaroslaw Kozak #
# Departament Informatyki WBC S.A w Lublinie #
# e-mail: kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl #