Re: O wirusach.

Autor: Andrzej Koszarek (kloss_at_plpuam11.amu.edu.pl)
Data: Wed 17 Jan 1996 - 14:00:18 MET

In article <Pine.LNX.3.91.960116151734.4396B-100000_at_pozn4l.put.poznan.pl>,
   macias_at_pozn4l.put.poznan.pl (AcidD-man) wrote:
> W zwiazku z panujaca epidemmia grypy (nieuleczalnej gdyz nie znaleziono
>na nia szczepionki (wirys stale sie znienia)) naszla mnie refleksja ktora
>moglaby rozpoczac kolejna dyskusje na temat wirusow. Otoz chcialbym sie
>dowiedzioec od fachowcow i nie tylko, czy teoretycznie i praktycznie jest
>mozliwe napisanie wirusa komputerowego (nie kilku MBajtowego, ale
>krotkiego), ktory sam z siebie potrafilby "ewoluowac" i w ten sposob
>skutecznie przeciwstawiac sie komputerowym szczepionkom (czyli programom
>antywirusowym). Dla niektorych moze jest to pytanioe bez sensu, jednak
> [...]

  Wirusy o zmiennym kodzie pojawily sie uj ok. 2 lata temu i to tak sprytnie
byly kodowane/szyfrowane je nawet procedura dekodujaca byla za za kazdym razem
inna. Ale programy potrafia sobie z nimi radzic bo zmiany te podlegaja scislym
regulom algorytmow (jak wszystko na komputerze).

--------------------------------------- kloss_at_plpuam11.amu.edu.pl --- St. UAM Poznan
 Andrzej Koszarek "Kloss"
-------------------- nie dajmy sobie NASkoczyc na Kase^--------------