Re: CA-Clipper np.5.3 kto uzywa ??

Autor: Ryszard Glab (rGLAB_at_maloka.waw.pl)
Data: Tue 16 Jan 1996 - 04:52:16 MET

In article <01BADE77.8DCE6C20_at_haehne.bitbank.petex.rzeszow.pl>,
 haehne_at_bitbank.petex.rzeszow.pl (Bogdan Haehne) wrote:

>Jesli uzywasz CA-Clippera (f.Win.) ,wydaj o nim opinie, jesli ma jakies braki
>napisz. Zastanawiam sie nad kupnem, a nie jest tani. Jak z szybkoscia pracy
>pod Windows? Czy jest juz wersja 32 bit. Czy przyzwoicie jest rozwiazan

  Jezeli dopiero zaczynasz zabawe z Clipperem to mozna kupic,
natomiast dla osob ktore zdazyly sie dorobic roznych bibliotek z
procedurami jest to razej nieoplacalne i nieefektywne .
  Ja kupilem 5.3 zaraz po pojawieniu sie i do tej pory nie
skorzystalem z jego mozliwosci pracy pod Windows. Natomiast bardzo
sobie chwale dodane/zmienione procedury do obslugi indeksow i pol memo
zgodnych z FoxPro (CDX/FPT) jak rowniez mozliwosc obslugi BLOB.
  Pamietaj ze pod Windows jest tylko srodowisko pracy (workbench)
natomiast tworzone aplikacje nadal pracuja w DOS. Wersja 32-bitowa to
bedzie Visual Objects 2.0 ale nie Clipper. Do 5.3 jest dolanczany
linker Exospace ktory generuje 16-bitowy kod pracujacy w trybie
protected (czyli koniec zabawy z nakladkami i brakiem pamieci).
  Podstawowy brak to brak mozliwosci tworzenia wlasnych klas obiektow
(chociaz sa pakiety freeware do tego). Workbench korzysta z
repozytorium ktore operuje na obiektach jednak generowany kod
zdecydowanie nie jest obiektowy (chociaz sa uzywane obiekty klasy
menu, get, radiobutton, listbox itp).
  Jesli liczysz na mozliwosci graficzne to jesli nie masz
podrasowanego pentium to mozesz o grafice zapomniec (na mojej 486/66
prawie zasnalem ogladajac demo grafiki). Obsluga myszy
-problematyczna.
  To tyle moich opini. Ja, mimo wszystko, jestem zadowolony z 5.3 ale
kupowalem go wlasnie dla rozszerzen obslugi indeksow.

rycho

r(ycho)GLAB | rglab_at_maloka.waw.pl | Warsaw, Poland