WINDOWS 3.1 Problemy (nie tylko) z polskimi literami

Autor: Leszek(Lechu) Marmon (lechu_at_infoserv.ii.uj.edu.pl)
Data: Mon 15 Jan 1996 - 15:54:12 MET

Witam wszystkich. Mam problem, moze nie zupelnie programistyczny ale podobne
problemy sie tu pojawiaja wiec pomyslalem, ze tez wysle. Jesli to komus
przeszkadza to oczywiscie przepraszam i prosze o uwage to bede na drugi raz
pamietal.

Tyle wstepu a teraz o co mi chodzi.

Mianowicie uzywam MS-WINDOWS 3.1 (bo musze) w wersji angielskiej czy jak kto
woli amerykanskiej. Z wielu powodow musze i chce uzywac wlasnie tej wersji
jezykowej wiec prosze nie radzic mi abym ja zmienil i w ten sposob rozwiazal
swoj problem, ktory polaga na tym, ze mam czasem klopoty z polskimi znakami.

Polskie znaki zainstalowalem sobie z ZECERA wraz z obsluga klawiatury. Zdaje
sobie sprawe, ze chcac uzywac czcionek, ktore maja w innych miejscach
polskie znaki musze sie liczyc z tym, ze z klawiatury moge miec klopoty z
ich wprowadzaniem i w praktyce okazalo sie, ze tak na prowde to nie ma z tym
wiekszych klopotow.

Wielkie problemy zaczely sie natomiast jakis tydzien temu gdy musialem
wczytac sobie napisany przez kogos tekst zawierajacy polskie znaki
diakrytyczne oraz cyrylice (ow czlowiek uzywal fontow CE oraz CYR). Z
fontami CE zwykle radzilem sobie tak, ze podmienialem ten font na odpowiedni
z tych, ktore mialem sam zainstalowane (znacznie wiecej niz ich potrzebuje).
Z cyrylica niestety czegos takiego zrobic nie moglem. Wzialem wiec dyskietki
instalacyjne WINDOWS 3.1 PL i zainstalowalem sobie z nich wszystkie fonty
jakie tam znalazlem - bylo ego niewiele ale czlowiek, ktorego tekst musialem
przeczytac tez mial tylko te wiec teoretycznie powinno wystarczec. No
wlasnie! TEORETYCZNIE bo gdy pod kontrola moich windowsow chce sobie
ogladnac wszystkie znaki zainstalowanych fontow to poza standardowym
zestawem znakow (pod pozostalymi kodami) sa tylko biale kwadraciki. Nie moge
sobie z tym dac rady i nie wiem do konca dlaczego tak sie dzieje. Gdy wezme
inne fonty (np. litewskie) to widze caly zestaw znakow a PL zawsze musi
robic jakies problemy.

Mecze sie z tym juz od tygodnia i nie potrafie temu zaradzic. Prosze wiec
wszystkich o POMOC.

Moze byc na grupe lub prywatnie.

Z gory dziekuje.

Lechu