Re: HDD info (ceny)

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Thu 11 Jan 1996 - 21:19:19 MET

> :>Hmm.. FireBalle tez? Slyszalem o tej serii Connera bardzo dobre opinie.
> :>Szczerze mowiac slyszalem tyle narzekan na awaryjnosc Caviarow ...
> :>Tomek
>
> bzdury kompletne. dyski padaja jesli: a) sa niewlasciwie uzytkowane, b)
> pochodza z tzw. beta-magazynow, czyli po prostu sa zlomem - jesli widze
> gdzies np. caviara 1gb za 6mln to daje prawie 100% ze albo jest kradziony,
> albo jest zlomowy - wiec prosze sie nie dziwic. sam uzywam caviarow w wielu
> komputerach - na zadnym nigdy nie bylo problemow z bad-sektorami czy
> [...]
Taaak!?! To ciekawe gdzie ty kupujesz Caviary, ze masz taka pewnosc.
Bo chyba nie w firmie (nie napisze jej nazwy) ktora jest oficjalnym
dystrybutorem tych dyskow na Polske z siedziba i wielkimi magazynami w
Warszawie ? Caviary sa takie same jak wszystkie inne dyski, tez sie psuja
(i to raczej troche czesciej niz inne) i firma WD robi sobie jaja z ludzi
np.
 - kiedys Caviary mialy cache 128kB a teraz maja tylko 64kB, oczywiscie
nikt nikogo nie poinformowal o takiej zmianie i w ulotkach dalej jest 128kB,
i cena jakby dalej ta sama, tylko predkosc o kilkanascie procent nizsza.
 - idziesz i kupujesz kilka takich samych "nowiutenkich" Caviarow w tej
samej firmie, jedziesz do swojej firmy, otwierasz oryginalne opakowanie a
tam co drogi dysk po naprawie (slady palcow, rysy na obudowie i pare innych
drobiazgow wskazujacych ze uzywane).
   Caviary nie naleza do najszybszych dyskow, znam pare szybszych i mniej
awaryjnych (pracuje pare lat w "biznesie" komputrowym i wiem co mowie).
Nie bede tu zachwal IBMowych dyskow, ktorych firma w ktorej pracuje jest
dystrybutorem, bo dyski te choc sa baaardzo szybkie (zaden Caviar i Seagate
ich nie pobil) to czasem sie psuja i jest ich maly wybor (1GB,1.2GB,1.7GB)
wiec czasami trzeba sobie zapchac luke dyskami innych firm.
Kupujcie dyski u ich autoryzowanych dystrybutorow to chociaz z reklamacja
nie bedziecie mieli problemow bo wlasciwie wszystkie dyski maja minimum 2
letnia gwarancje.

Piotrek
piotrs_at_tch.waw.pl

PS FireBalle to Quantumy a nie Connery !