Re: O blasterach...

Autor: Tomasz Slodkowicz (slodki_at_infoserv.ii.uj.edu.pl)
Data: Thu 11 Jan 1996 - 19:40:08 MET

Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl) wrote:
> jest dokladnie odwrotnie - najpierw programy sprawdzaja zmienna blaster, a
> potem patrza czy to sie zgadza. jesli tak, to nie trzeba nic wiecej
> kombinowac :)
Ale to zajmuje chyba tyle samo czasu co proste przejrzenie paru portow...

> piszesz, ze odczytuje sie odpowiednim roozkazem DSP...
> ciekawe, bo DSP tak naprawde pojawil sie dopiero w kartach SB 16 ASP, wiec
> w jaki sposob sprawdzic typ karty na zwyklym sb 2.0 czy pro? :)
No, DSP to podstawa SB i byl juz w SB1.0 (nie mylic z ASP).
A na SB16 mozesz przeczytac wszystkie ustawienia po prostu z odpowiedzniego
rejestru - troche dziwnie, bo przez mixer - ale to najprostsze co mozna
wymyslic...

> poza tym tak naprawde to nie ma reguly - jest tyle roznych sposobow
> sprawdzania i wykrywania parametrow sb, ile programow ktore z niego
> korzystaja - komu co przyjdzie do glowy to stosuje. ja spotkalem sie z
> wieloma programami, ktore przy braku, lub zlym ustawieniu zmiennej blaster
> wcale nie dzialaly... wiec cos w tym jednak jest
Tak, problemy sa z IRQ i DMA - najczesciej probna transmisja 0 bajtow i
sprawdzanie czy dziala...
Ale BasePort czy wersja SB to naprawde pestka.
                                                Tomek

--
  Tomasz Slodkowicz   Institute of Computer Science
                      Jagiellonian University, Cracow, Poland