Re: Ludzie!Pomocy : OS2 problemy z obsluga partycji

Autor: Marek Andruszkiewicz (ANDRUSZKIEWICZ_at_CI-1.CI.PWR.WROC.PL)
Data: Wed 03 Jan 1996 - 10:25:19 MET

> From: Marcin.Roman_at_ii.uni.wroc.pl (Marcin Roman)
> Subject: Ludzie!Pomocy : OS2 problemy z obsluga partycji
>
> Mam dysk 520 MB.Podzielilem go na trzy partycje:
>
> C - 7MB
> D - 336MB (okolo)
> E - reszta
>
> Nastepnie zformatowalem C i D pod DOS'em i nagralem tam swoje programy
> (E nie ruszalem).Wreszcie przystapilem do instalacji OS2 WARP.I tu zaczynaja sie
> problemy.Gdy prz instalacji OS wgra sobie FDISK'a chce ustawic partycje ktora
> bedzie HPFS.W tym celu zainstalowalem na E BOOT MANAGER'a.OS stworzyl nastepna
> [...]
Przydalyby sie jakiejs szczegoly o dysku i kontrolerze IDE.
Prawdobodobnie trzecia partycja (E) przekracza 1024 sciezke. Problem
ten wystapuje wtedy, jezeli dysk o liczbie sciezek>1024 jest podlaczony do
starego kontrolera IDE (nie EIDE) a nie ma mozliwosci ustawienia w BIOS-ie
LBA. Rozwiazaniem jest oczywiscie tak dobranie wielkosci partycji E (poprzez
powolne jej zmniejszanie), aby nie przekroczyla 1024 sciezki (w menu FDISK-a
'installable' bedzie wtedy aktywne).

Marek A.

P.S. Nie wiem po co Ci taka mala partycja C?

 Marek Andruszkiewicz
 andruszkiewicz_at_ci-1.ci.pwr.wroc.pl
 Beware of products that are advertised too heavily.