Re: Gdzie jest COM2?

Autor: Marcin (art4_at_pdi.net)
Data: Wed 20 Dec 1995 - 19:44:54 MET

rafbul_at_bull.mimuw.edu.pl (Rafal Bulacinski) wrote:

> Witam !
>Mam pytanie do fachowcow (i amatorow!), dotyczace pewnej sytuacji,
>jaka zaistniala w moim komputerze. Otorz chcialem pograc z kolega przez port
>szeregowy (COM1 lub COM2). Niestety, nic z tego nie wyszlo. Probowalismy
>wszelkich kombinacji. Uruchamialismy komputer w przeroznych konfiguracjach
>(na "golej" konczac - bez zadnych "rezydentow"). Mam plyte z pelnym
>kontrolerem (2 kanalowy port HDD, flopy, printer, game, dwa COMy) o symbolu
>486-VIP-IO2 (chipset VIA), 2 sloty VL-BUS, 4 PCI (od razu mowie (tym ktorzy
> [...]

To jest jasne, ze mysz pozera ci jeden port. Inaczej byc nie moze.
Co prawda nie probowalem laczyc komputerow przez kabel, ale mialem
podobne problemy z modemem.
Tu sie dzieja po prostu jaja!
COM2 oraz COM4 wykozystuja IRQ3, natomiast COM1 i COM3 siedza na IRQ4.
Z tego robia sie komplikacje, bo jesli masz myszke na COM1
(standardowo) to nie da sie podlaczyc modemu do COM3. Do COM2 tez sie
nie da, bo (przynajmniej moj) BIOS wykazuje ze COM2 jest zarezerwowany
i nie widzi wtedy modemu. Jedyne co mozna zrobic, to podlaczyc modem
pod COM4 i wtedy wszystko chodzi ok.
Rzeczywiscie niektore drivery myszki pozwalaja na przelaczenie jej na
inny port, ale wiele programow wtedy wogole myszki nie widzi, a juz na
pewno nie zobacza jej windoze.
Wydawaloby sie, ze myszka na COM1, a modem na COM4 to rozwiazanie
idealne, ale wystarczy uruchomic wtedy zwykly msd zeby zauwazyc, ze
COM4 nie istnieje, a modem ustawiony na COM4 jest rozpoznawany przez
system na COM3. I tu sie robia jaja, bo w DOOMIE i tak ustawic musisz
setup tak, jakbys mial modem na COM4, ale np w INDYCAR juz musisz
poinformowac setup, ze masz modem na COM3.

Zycze dalszej wesolej zabawy z COMami... :)

                                                Marcin

* Marcin Szumiela * ART4 Comp Group * Where any view *
* art4_at_pdi.lodz.pl * PC&AMIGA progr. * of Money exists Art *
* http://www.pdi.net/~art4 * William Blake *
* Private ArtGallery: http://www.pdi.net/~art4/gallery.html *