Re: Dziwny dx4/100...

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Fri 15 Dec 1995 - 09:45:43 MET

Lukasz Bienkowski napisal (-a) :

> Zamawiajac komputery dla instytutu spotkalem sie z komputerem
> (squadak) AMD dx4/100MHz PCI, dla ktorego Sysinfo pokazywal
> wspolczynnik ok. 130 (mniej wiecej tyle co dla dx2/66). Po mojej
> interwencji poprawili jest ok. 200. Teraz inny instytut kupil
> komputer (tez squadak) z plyta Shuttle'a VLB dx4/100 i znowu jest
> tylko 130. Nie widzialem innej setki na VLB, ale nie powinno to miec
> takiego znaczenia. Zworki na plycie ustawione sa dobrze. Co moze byc
> przyczyna takiego zachowania? Niezbyt oryginalny procesor? Na takiej
> [...]
Sa dwa typy procesorow AMD 486DX4-100: NV8T i SV8B.Roznia sie typem pracy
cache wewnetrznego, NV8T ma cache WriteThrough a SV8B ma cache WriteBack.
Wiekszosc plyt 486 nie umie obslugiwac SV8B, a te ktore moga sa przewaznie
zle zworkowane (sa odzielne ustawienia dla obu tych procesorow, dla SV8B
powinno sie ustawic zworki "Enhanced AMD").Jesli procesor SV8B ma zworkowana
plyte na zwyklego AMD (NV8T) to jego predkosc spada (np.w SI) ponizej wartosci
jakie osiagaja procesory Intel/AMD DX2-66.

Piotrek
piotrs_at_tch.waw.pl