Re: Slon a sprawa polska

Autor: Maciej Szmit (szmit_at_lodz.pdi.net)
Data: Tue 12 Dec 1995 - 12:51:20 MET

On Tue, 12 Dec 1995, PAWEL MAMCARZ wrote:

> - w tym roku - oprocz prezentacji i pokazow M$, odbyl sie
> (poniedzialek) pokaz Supermemo, bedzie Optimus z komputerami Harvard
> na NexGenie,

JASNE! Optimus + Windows 95 - dzisiaj siedzialem przy czyms takim. GREAT
albo jeszcze lepiej - okienka rysuja sie z 5 sekund (Pentium 60 MHz),
przy probie otwarcia TurboDebuggera w okienkujest komunikat, ze moze nie
dzialac, potem kicha zamiast ekranu tekstowego (szec kursorow myszy
poruszajacych sie rownolegle) a potem kicha zamiast powrotu do Windows.
W lodzkim Optimusie na Harvarda nie mozna nawet wymienic karty graficznej,
bo "moze nie chodzic". Piekne.

> Pytasz - "Czy na prawde tylko Win95?" - spox ze nie - w piatek
>osobiscie prezentowalem Windozy95 dla zamknietego grona - szefostwo
>centrum informatycznego SGH, SKNI, admini. Co chcialem pokazac -
> wadysystemu, jak go skutecznie zawiesic, co dziala ok, kupe
> wodotryskow, jak win95 podlaczyc do Internetu, etc...
> Ale pokazalem tez jedna bardzo wazna zalete, ktorej nie ma zaden inny
> prod softwarowy (prod innej nixM$) - MARKETING bardzo glosna
> kampania reklamowa oraz mnostwo aplikacji powstajacych dla Win95 to
> lawina ktorej nie jestesmy w stanie zatrzymac

Taaa... jak sie ma pieniadze, to mozna wypromowac wszystko. To moze
tydzien marketingu a nie informatyki??? Czy MS wypuscil cos dla
informatykow poza C++??? W CZYM MAM PROGRAMOWAC POD WINDOWS, jezeli nie
uzywam C ??? W Visual Basicu??? Na pewno w BorlandPascalu ale to juz nie MS.
Jakie koszty musze ponosic, zeby Windows jako-tako chodzilo??? Komputer
co najmniej DX2 80, SVGA kolor, dysk 1.2 GB... A MS sobie spokojnie
przechowuje tapety do Win jako *.BMP, co mu tam - on za moj dysk nie
placi. Na dodatek struktury tego BMP - wszystko na glowie postawione -
bity od najstarszego do najmlodszego - ekran od prawego dolnego rogu do
lewego gornego - po co??? Zeby latwiej bylo programy tworzyc??? Czy zeby
konkurencje wykosic i moc puszczac niedorobki? A Win 3.1 - ile tam bylo
nieudokumentowanych funkcji, bo nie pamietam - 200 czy 300??? Czy ktos
widzial dobry pakiet ekonometryczny pod Windows? Jakies zlozone obliczenia?
Nie mam nic przeciwko ladnemu GUI. To jest akurat OK a i programuje sie
calkiem przyjemnie, jezeli sie uzywa ObjectWindows Library ale jakim
kosztem??? Dlaczego system musi probowac byc madrzejszy ode mnie i
dlaczego mu to permanentnie nie wychodzi?
Eee... informatyka niekonczy sie jak w Polsce na PC-tach to po pierwsze,
a po wtore na haslo "nowosc" zaczynam dostawac wysypki. W 60% zastosowan
gdzie wystarczyloby AT "spece" namawiaja klienta na zakup Pentium 120, bo
to, Panie"nowoczesne".

                                pozdrowienia
                                        Maciej