Re: Postep techiczny przyczyna klopotow!

Autor: Marek Michalkiewicz (marekm_at_i17linuxb.ists.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 05 Dec 1995 - 18:18:55 MET

Marcin Alfut (reksio!d0287ma_at_reksio.pb.bialystok.pl) wrote:
: Wiesza sie 5 razy dziennie przy byle Win 3.11, a jak wloze karte sieciowa
: (oryginalna LANtastic'a NE2000) to od reki trace port LPT1, a oprogramowanie
: sieciowe pracuje wadliwie!

Podejrzewam konflikt przerwan lub adresow I/O (np. NE2000 na 0x360, LPT1 na
0x378 - jest cos na ten temat w Ethernet-HOWTO do Linuxa). Drivery NE2000
moga tez zle dzialac w zbyt szybkim komputerze (zawieszajac system sygnalem
I/O CH RDY generowanym przez karte) jesli nie sa wlasciwie napisane (Linux
tez mial ten problem, poprawiony chyba od 1.2.8).

: Chyba sie zdenerwowalem troche i bez cienia nadzieii pojde do firmy
: i kaze sobie to wymienic... :(

Radze najpierw troche poeksperymentowac z ustawieniami zworek i CMOS-a.

: Watpie w domniemane zalety nastepnej plyty i marze o starym dobrym XT,
: ktory byl niezawodny! i jeden egzeplarz stoi jeszcze u mnie w pokoju
: z karta sieciowa i robi jako inteligentna koncowka :)

Jesli trzeba, mam jednego XT do sprzedania :-).

Marek