Re: Edycja jednego pliku przez wielu uzytkownikow

Autor: Szymon Matuszewski (Szymonm_at_wat.waw.pl)
Data: Sun 03 Dec 1995 - 18:09:25 MET

WRAK_at_chicken.iie.wsi.zgora.pl (Witold W. Rak) wrote:

> Poszukuje informacji na temat edycji tego samego pliku w tym
>samym czasie przez wiele osob na raz. Prawdopodobnie istnieje taki
>mechanizm juz opracowany przez profesjonalistow. Czy ktos wie jak
>zostalo to rozwiazane ? Chodzi mi oalgorytm dzialania, lub
>ewentualnie o kod zrodlowy.

Algorytm jest bardzo prosty, opracowany jeszcze w erze przedspectrumowej:
jedna osoba siada przy klawiaturze, a pozostale, stojac jej za plecami,
podsuwaja uwagi odnosnie tekstu. 8-)

A teraz serio: nie wiem, jak ty to sobie wyobrazasz w wypadku calego
pliku. Teoretycznie sa dwie mozliwosci:
1. plik jest podzielony na male kawalki (np. rekordy danych) i kazdy,
biorac sobie do edycji taki kawalek, blokuje go na wylacznosc.
Mechanizmy takie istnieja i sa zaszyte w kazdym sensownym systemie
baz danych. W Word for Windoze (tfu, sorry) ten mechanizm podzialu
na subdokumentu jest, w innych wiekszych edytorach pewnie tez.
2. po wpisaniu kazdej litery wszystkie pozostale stanowiska sa
powiadamiane o tym fakcie i odpowiednio modyfikuja swoje dane.
Paranoja - 99,(9)% czasu bylaby stracona na powiadamianie. Watpie,
czy to jest realne.

Jak powiesz dokladnie, o co Ci chodzi, postaram sie w miare moich
(skromnych) umiejetnosci odpowiedziec.

Simon.