Re: Procesory

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Wed 29 Nov 1995 - 22:04:51 MET

>Chce rozbudowac komputer, dokladnie, zmienic procesor na szybszy (obecnie
>posiadam Intel 486/66) najchetniej na PentiumOverdrive.
>W instrukcji do plyty napisali ze mozna na nia wsadzic:
>486DX2/DXSX/SL Enhanced 486, P24T, P24D, DX4 and CyrixM7 CPUs.
>Co oznacza P24T, P24D, CyrixM7 (jakie to procesory) ???

p24t/d to procesory (na razie tylko intela) bedace odpowiednikami pentium
przeznaczonymi do pracy w zwyklych plytach 486. pracuja zupelnie
poprawnie, a ostatnio nawet stanialy na tyle, ze prawie warto sie nimi
zainteresowac. ciekawym jest tez cyrix Cx 5x86 w cenie troche ponad 200usd
- takze pasuje do plytek 486. w chwili obecnej, najekonomiczniejszym
zakupem jest zakup dx2/80 (cena okolo 50$), najlepszym chyba jest jednak
amd dx4/120 (intelowskie dx4/100 sa jednak juz sporo tansze).

>Czy wzwiazku z powyzszymi danymi z instrukcji da sie zainstalowac
>PentiumOverdrive (np. AMD 120 MHz PentiumOverdrive) ???? Czy maksymalnie
>tylko Intel lub AMD 100 Mhz ?

nie ma procesora pentium overdrive amd 120. sa procesory pentium overdrive
63 i 83 mhz (kazdy odpowiednio 25 i 33 x 2.5). amd produkuje 486 z
zegarami do 120mhz, a intel 486 z zegarami do 100mhz.

karpio

ps. to co pisales o optimusie to stek bzdur - nawet nie chchialo mi sie
odpowiadac ;)