Sector not found

Autor: Seweryn Walentynowicz (seweryn_at_anatema.torun.pdi.net)
Data: Tue 28 Nov 1995 - 13:03:15 MET

  Czesc !

    Mam ciekawy klopot ze zwykla dyskietka 3.5". Dyskietka jest swiezo
sformatowana, pusta i probuje nagrac na nia sekwencje kilkunastu
niewielkich plikow po kilkanascie, kilkadziesiat kB kazdy. Tak gdzies przy
trzecim, czwartym pliku za kazdym razem otrzymuje komunikat
  Sector not found writing drive B
  Abort, Retry, Fail?
    Niby nic ciekawego dyskietke trzeba wyrzucic. Ale podkusilo mnie dokonac
sprawdzenia dyskietki programami testujacymi. I tak NDD z pakietu NU 8.0 bez
najmniejszych uwag zaakceptowal zarowno strukture logiczna dyskietki jak i test
powierzchni wykonywany w trybie Weekly i Continous przez jakies 0.5 h nie
stwierdzil najmniejszych uchybien. Podobnie wypadly testy Checkitem, wszystkie
sektory sa zapisywalne. Nie musze dodac, ze procedure opisana na poczatku
i prowadzaca do wystapienia bledu powtarzalem wielokrotnie i zawsze konczyla
sie tak samo.
    Intryguje mnie odpowiedz na nastepujace pytania:
1. Co sie naprawde dzieje gdy pojawia sie Sector not found i jakie moga byc
   rodzaje uszkodzenia dyskietki, ktore do tego prowadza ?
2. Czy istnieje oprogramowanie testujace dyskietki, ktore pozwala na wykrycie
   tego rodzaju klopotow eksploatacyjnych ?
3. Dlaczego programy testujace ktorych uzylem i chyba nie sa najgorsze ( a moze
   sa ? ) nic nie wykazaly ?
a moze wlasciwie na jedno Co jest grane ?

           Seweryn

P.S. Dzieki powstalym pytaniom filozoficznym dyskietka na razie uchronila sie
     przed przekazaniem jej mojemu kotu do zjedzenia i chetnie poddam ja innym
     testom tylko jakim?