Re: Dlugie nazw~.y

Autor: Zbigniew Gasiorek (gasiorek_at_sigma.im.uj.edu.pl)
Data: Tue 28 Nov 1995 - 17:09:39 MET

rafluka_at_zeus.polsl.gliwice.pl (Rafal Lukawski) wrote:
>Ostatnio instalowalem sobie rozne systemy operacyjne, troche mieszalem na
>dysku, troche kasowalem az tu pewnego razu win95 zapomnial o dlugich
>nazwach plikow...Zniknely mi wszystkie grupy (Start->Programs->...(empty))
>itd...
>Czy ktos wie, co za late stworzyl Microsoft-syf aby udostepnic
>uzytkownikowi dlugie nazwy plikow...?

Co zabawne, choc system plikowy jest kompatybilny w dol (bo sie
faktycznie nie zmienil) - to nazwy plikow NIE SA !

Dlugie nazwy (w Unicode) pamietane sa w dodatkowych 'entries'
(pozycjach ?) w katalogu. W ten sposob w DOS 1 plik to jedna pozycja w
katalogu, a w Win 95 - wiecej. I te dodatkowe pozycje (pozycja ?) to
dluga nazwa. A starsze programy (np. DEFRAG z DOS 6.0 itp) uwazaja je
za puste miejsca i swobodnie nadpisuja. Czyli psuja nieodwolalnie.

Tak wiec jak cos ci je zetnie to do widzenia.

Jest programik LFNxxx.??? ktory potrafi zapisac i odtworzyc te
informacje. Ale oczywiscie w tej kolejnosci.

Pozostaja reczne prace domowe. Powodzenia - Zbyszek