ASUS a PCI 2.10

Autor: Rafal Posmyk (raphael.posmyk_at_hamburg.netsurf.de)
Data: Tue 28 Nov 1995 - 01:44:36 MET

Witam Internautow,

Mam pytanie. Poczas startu Linux pokazuje komunikat

pcibios_init: PCI BIOS revision 2.10 entry at 0xFBCD0

W setupie mojego boardu (ASUS P55TP4XE + AWARD) w sekcji
"PNP AND PCI SETUP" nie ma mozliwosci przyporzadkowania
INT A-D. Jest za to opcja "Auto". W specyfikacji PCI
2.1 czytamy, ze przydzielanie IRQ do poszczegolnych
slotow PCI odbywa sie na podstawie jasno nazuconego/zde-
finiowanego algorytmu (a nie przez INT A-D).

Czy to oznacza, ze ASUS buduje swoje plyty w/g standardu
PCI 2.1 ? Czy moze to ktos potwierdzic ?

Jezeli tak, to PCI bus moze byc spokojnie taktowany
66 MHz (nowe w specyfikacji 2.1). To daje niesamowity
transfer (teoretyczny):

Takt [MHz] 33 33 66 66
Szer. busu [bit] 32 64 32 64
Non-Burst-Read [MB/s] 44 88 88 172
Non-Burst-Write [MB/s] 66 132 132 264
Burst-Read [MB/s] 106 211 211 264
Burst-Write [MB/s] 117 234 234 468 <--*

Co wy na to ?

Rafal

| Raphael Posmyk (Hamburg, Germany) |
| "... carpe diem, quam minimum credula postero..." (Horatius) |
| Please send/reply all to raphael.posmyk_at_hamburg.netsurf.de |