Re: miro 22 SD - Jak to ozenic z Warpem?

Autor: Pawel Nogas (pnogas_at_phys.amu.edu.pl)
Data: Mon 27 Nov 1995 - 10:58:15 MET

On Fri, 24 Nov 1995, Jacek Pietraszek wrote:
> Czy macie jakies doswiadczenia z miro? Karta wyglada ladnie. Szkoda byloby
> ja oddac, ale jezeli nie ruszy trzeba bedzie tak zrobic :(

       Od prawie roku uzywam karty miro crystal 20 SD i musze stwierdzic
ze nie najlepiej wspolpracuje ona z warpem. Razem z karta byly dolaczone
2 dyski z driverami pod OS-a 2.XX (12/94) , z tym ze w zbiorze readme,
bylo napisane, ze mozna je rowniez uzywac z warpem. Po zainstalowaniu driverow
system przestal dzialac, poza tym nie mozna bylo ich odinstalowac (samo
odinstalowanie driverow przebieglo poprawnie (opcja reset video card to
vga ) , ale po przeprowadzieniu tej operacji nie mozna juz bylo
zainstalowac systemowego drivera do kart z chipsetem S3 864 - konczylo
sie to komunikatem unable to detect your hardware configurartion lub cos
w tym rodzaju ). Okazalo sie ze program instalacyjny zamienil
niektore systemowe programy (m. innymi svga.exe ) na wlasne, starsze
wersje. Skonczylo sie to w koncu na powtornej instalacji os-a. W maju
udalo mi sie zdobyc na sieci nowa wersje driverow , tym razem zajmujacych
juz tylko jedna dyskietke. Ich instalacja przebiegla tym razem
poprawnie, dzialaja one duzo lepiej niz os-owy driver dla kart S3 864 ,
ale zawieraja kilka bledow:
- fatalnie dzialaja z rozdzielczoscia 800x600 , o czym zreszta mozna
przeczytac w zbiorze readme - klopoty wystepuja glownie z kursorem myszy
w sesjach windowsowych, oraz w programach ktore zmieniaja ksztalt kursora.
Problem ten nie wystepuje przy innych rozdzielczosciach.
- przy przechodzeniu do trybu pelnoekranowego i z powrotem na jakies 1-2
sek. monitor traci synchronizacje
- w katalogu \os2 powstaje zbior svga.err zawierajacy informacje o
bledach w chipsecie karty video (podane sa przy tym jakies numery bledow)
- systemowa przegladarka plikow .avi przy okienku wiekszym niz 1/4 ekranu
prowadzi do zawieszenia systemu (w zasadzie tylko obrazu, bo kombinacja
ctrl+alt+del powoduje shutdown, a nastepnie reboot) - problem ten nie
wystepowal przy korzystaniu z systemowego drivera dla kart S3 864
- w zbiorze readme jest napisane, ze przy niektorych BIOS-ach moga
wystapic klopoty z synchronizacja obrazu przy rebootowaniu komputera
przez ctrl+alt+del, i nalezy wowczas korzystac z klawisza reset.
Przy czym jest napisane ze wine za to ponosza producenci BIOSu. Z moich
obserwacji wynika ze problem ten wystepuje zarowno przy korzystaniu z
Bios-u AWARDA 4.50 G, jak rowniez z Win-biosu AMI. Ten problem nie
wystepowal przu korzystaniu z systemowych driverow, tak ze raczej jest to
wina driverow , a nie jak twierdza "fachowcy" z Miro wina biosu.
    W zbiorze readme bylo napisane ze wkrotce powstanie nowa wersja
driverow wolna od bledow, ale jak dotychczas od tego czasu minelo ponad
1/2 roku i jakos jej nie widac.
    Reasumujac, nie polecam tej karty osobom planujacym uzywac OS-a , nie
nalezy sie przy tym dac zwiesc bardzo pochlebnym opiniom o tej karcie
ktore pojawialy sie w prasie. Prawda jest ,ze jest to jedna z
najszybszych kart w tej klasie cenowej, jak rowniez ze doskonale sprawdza
sie pod Windows-ami i pod dosem, jednak dopracowanie driverow pod os-a
pozostawia bardzo wiele do zyczenia.

Pawel Nogas irc: SPIDER_ email: pnogas_at_phys.amu.edu.pl