Re: RAM - Pytania.

Autor: Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl)
Data: Fri 24 Nov 1995 - 19:55:04 MET

J.Derejski napisal(-a) :
> Bardzo bym byl wdzieczny, za rozjasnienie mojego umyslu (niewiedza), w
> temacie RAM.
>
> 1. Czy dwa SIMMy 72p, jeden 60 ns. drugi 70 ns. np. po 4 MB kazdy, moga
> pracowac bezkonfliktowo ?

Moga :) ale nie musza :(

> 2. Co to za RAM EDO ?

Pamiec o rozszerzonym czasie dostepu (doslowne tlumaczenie "Enhanced Data
Out"). W praktyce pamiec ktora moze osiagnac parametry porownywalne (tzn.
cala plyta / komputer) w srodowisku nie cachowalnym w porownaniu ze
srodowiskiem z cache. Oczywiscie srodowisko cachowalne to srodowisko w
ktorym jest cache (UWAGA, nie dotyczy ... komputerow OPTIMUS, one nie maja
cache).

> 3. Czy istnieje jakis programik (na sieci), do mierzenia szybkosci RAM ?

??? Ja nie znam.

> 4. Mam jeden SIMM 16 MB, podobno 70 ns. Na kazdym elemencie jest napis:
>
> LGS
> GM71C17400AJ7
> 9535 KOREA
> Czy da sie to jakos rozszyfrowac ?