Re: Problem z SIMMem

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Thu 23 Nov 1995 - 21:26:07 MET

> Czesc Wszystkim
> Mam pewien problem: kupilem pare tygodni temu 4 SIMMy po 1 MB. Po kilku
>godzinach pracy wyskoczyl blad parzystosci. Kumpel rok temu tez mial taki
>problem i okazalo sie, ze jeden SIMM byl uszkodzony (odkad wymienil go,
>nie ma problemow). No wiec zaczelismy szukac: umieszczamy w komputerze
>cztery nowe SIMMy i nic wiecej - pada raz za razem. Dwa nowe, dwa stare
>(na 100% dobre) - dziala bez zastrzezen. Zmienilem dwa nowe na inne
>dwa nowe - tez dziala. W koncu kiedy niemal uwierzylem, ze jednak SIMMy
> [...]

polecam checkita lub jakis inny program testujacy pamiec, ktory sam
obsluguje bledy parzystosci - zapusc go (z wylaczonym wewnetrznym i
zewnetrznym cache i z ustawionymi mozliwie najbardziej wysrubowanymi
timingami. zostaw komputer na pare dni - po jakims czasie pokaze ci adres
pod ktorym jest blad.
karpio

ps. nie kupujcie niemarkowych simmow! zadnych koreancow, malezji,
mozambikow czy singapurow, bo choc oszczedzicie te 200tys to zdrowo
doplacicie jak cos padnie... polecam np. kingstony sprzedawane przez tch -
maja life-time waranty.